eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy › Re: Kradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy
  • Data: 2004-09-16 14:30:23
    Temat: Re: Kradziez z wlamaniem - uczacy sie 19-latek - areszt tymczasowy
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 15:19:11 +0200, marik
    <k...@p...com> napisał:

    [ciach]

    > Bardzo śmiesznie piszesz :) Widzę, że nie wiesz o czym mówimy.

    Dobrze wiem. Na kolokwium pisałem wyrok z uzasadnieniem do włamania.
    Niemal w identycznej sprawie - jednego złapali, dwóch uciekło, ten wsypał
    pozostałych. Zastosowałem 60 par 3 i dostałem ocenę niedostateczną.
    Ciekawe, co? Prawdfa jest taka, ze art 60 się w praktyce nie stosuje.

    > Klepiesz od rzeczy. Jak mógł "w bezprawny sposób utrudniać postepowanie"
    > skoro siedzi. Art 259 par 4 nie mówi o _obawie_ matactwa, tylko o
    > matactwie już dokonywanym/dokonanym.

    Oprócz przepisów istnieje jeszcze coś takiego jak "linia orzecznictwa". A
    w praktyce zawsze, gdy częśc sprawców pozostaje na wolności - nie została
    ujęta/przesłuchana stosuje się tymczasowe aresztowanie z uwagi na obawę
    matactwa. A postaw się na miejscu sedziego. Jedyne co masz na tamtych
    dwóch to zeznania tego jednego. Owszem, jemu naleza się zawiasy, ale jak
    go wypuścisz to on się skuma z pozostałymi, uzgodnią co i jak zeznawać i
    już po sprawie. A jak posiedzi to mu się pamięć polepszy, a i rozumu
    nabierze. Zresztą i tak dostanie dokładnie tyle grzywny żeby mu cały
    areszt zaliczono.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!