    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzież testu w trakcie egzaminu
    Date: Mon, 27 Jan 2014 15:44:36 +0100

    W dniu 27 sty 2014 15:09, hikikomorisan pisze:

    > Wlasciwie to tak........... wszystko co widać i słychać można sobie
    > nagrywać................

    Właściwie to nie... Generalnie zależy to od zgody osoby, której utwór
    chcesz nagrać.

    Jak dzwonisz na infolinię, to jesteś pięknie informowany, że "w celu
    polepszenia jakości usług rozmowa może być nagrywana". Jeżeli się z tym
    nie zgadzasz, możesz się rozłączyć.

    Na podsłuchiwanie osób podejrzanych o popełnienie przestępstwa musi
    zgodzić się sąd, a wcześniej prokurator.

    Więc nie zgadza się ta teza, że wszystko co widać i słychać można sobie
    nagrywać. Fizycznie i technicznie - tak. Ale w świetle prawa - nie.

    > Ale sa jakies wyjatki..... tylko musza miec poparcie wieksze, niz
    > "niechciejstwo kogos".

    Autor utworu decyduje o sposobie i zakresie jego rozpowszechnienia. I
    jak sobie nie życzy np. nagrywania
    wykładu/występu/projekcji/czegokolwiek, to ma do tego prawo. A osoby
    rejestrujące wówczas nie mogą tego robić.

    > Nie wiem na jakiej podstawie nie mozna nagrywac w kinie /podasz podstawe
    > lub cokolwiek poza "niechceniem kina"/

    Na takiej samej, na jakiej nie można nagrywać na koncertach, o czym
    wiesz (jak sam przyznajesz niżej). Autor albo podmiot, któremu
    przysługują autorskie prawa majątkowe do utworu decyduje o zakresie i
    sposobie udostępnienia go. I może nie akceptować nagrywania.

    > Wiem, ze nie mozna udostepniac takiego nagrania - prawa autorskie co do
    > tresci.
    >

    > Wiem na jakiej podstawie nie mozna nagrywac na niektorych koncertach
    > /imprezach zamknietych, na ktorych obowiazuje regulamin organizatora/
    > czyli wtedy gdy wejscie oznacza akceptacje regulaminu.
    >
    > Inaczej mozna nagrywac.
    >

    > Rozpowszechnianie zas zawsze nalezy traktowac osobno od nagrywania.

    Zgoda, ale nie oznacza to wcale, że wszystko można rejestrować/nagrywać.

    --
    .B:artek.