  • 1. Data: 2007-03-07 07:18:09
    Temat: Koszty pracodawcy związane z urlopem macierzyńskim
    Od: "Paweł Marciniak" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    interesuje mnie jakie koszty ponosi pracodawca związane z urlopem
    macierzyński. Jakie inne niedogodności się z tym wiążą?
    Czy w trakcie takiego urlopu Państwi płaci pensję kobiety? Czy później może
    pracodawca sobie jakoś te koszty (pensję) odliczyć? Jaką rolę pełni wtedy ZUS?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2007-03-07 11:50:09
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Marciniak" <s...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:eslovh$7up$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > interesuje mnie jakie koszty ponosi pracodawca związane z urlopem
    > macierzyńskim. Jakie inne niedogodności się z tym wiążą?
    > Czy w trakcie takiego urlopu Państwi płaci pensję kobiety?

    W czasie urlopu macierzyńskiego nie otrzymuje się pensji tylko zasiłek
    macierzyński, który jest w całości finansowany przez ZUS z
    ubezpieczenia chorobowego.

    > Czy później może
    > pracodawca sobie jakoś te koszty (pensję) odliczyć?

    Pracodawca nie może sobie nic odliczać, bo nic nie wypłaca w czasie
    urlopu macierzyńskiego.

    > Jaką rolę pełni wtedy ZUS?

    Finansuje zasiłek macierzyński.

    > Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    Okres urlopu macierzyńskiego przez ZUS jest traktowany jako okres
    składkowy. Za okres urlopu macierzyńskiego nie zmniejsza się wymiaru
    urlopu wypoczynkowego (jak np. przy urlopie bezpłatnym lub urlopie
    wychowawczym) - jakieś koszty jednak pracodawca ponosi.

    wa