    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korupcja w piłce nożnej a podstawa prawna?
    Date: Mon, 13 Oct 2008 21:13:45 +0200

    Użytkownik "Roki" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gd02c7$7hj$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    > Tyle się słyszy o zarzutach przeciwko sędziom piłkarskim, zawodnikom,
    > prezesom zespołów o korupcję a moje pytanie brzmi: jaka jest podstawa
    > prawna? Kodeks karny, traktując o łapownictwie, przewiduje sankcję
    > jedynie wobec funckjonariusza publicznego. Czy zatem jest inna podstawa
    > prawna czy po prostu wykładnia tego przepisu działa w ten sposób?

    Kodeks karny przewiduje również korupcję w sporcie.

    Art. 296b. § 1. Kto, organizując profesjonalne zawody sportowe lub w nich
    uczestnicząc, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę w
    zamian za nieuczciwe zachowanie, mogące mieć wpływ na wynik tych zawodów,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto w wypadkach określonych w § 1 udziela
    albo obiecuje udzielić korzyści majątkowej lub osobistej.
    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu określonego w § 1 lub 2
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 4. Nie podlega karze sprawca przestępstwa określonego w § 2 albo w § 3 w
    związku z § 2, jeżeli korzyść majątkowa lub osobista albo ich obietnica
    zostały przyjęte, a sprawca zawiadomił o tym fakcie organ powołany do
    ścigania przestępstw i ujawnił wszystkie istotne okoliczności przestępstwa,
    zanim organ ten o nim się dowiedział.