    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Mon, 21 Feb 2022 19:16:23 +0100
    <vbXOJ.192616$_5r7.5719@fx09.ams1>
    <620c9081$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <i9BPJ.33673$EjU2.26429@fx07.ams1>
    <620f31b9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <rxAQJ.47854$alu7.9996@fx01.ams1> <suvhfc$hti$1@gioia.aioe.org>
    <IoIQJ.42339$wLv5.21439@fx13.ams1>
    <62137777$0$447$65785112@news.neostrada.pl> <sv01o4$m6s$1@gioia.aioe.org>
    <62138b27$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <sv0396$1gpu$1@gioia.aioe.org>
    <mls86jinxdpz$.x7s2umylhcpq$.dlg@40tude.net>
    <6213a5d0$0$469$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 21.02.2022 o 15:46, Shrek pisze:

    > Do tej pory było warto bo miałeś mniejszą szansę na NOPa niż smierć na covid. Ale
    teraz
    > szanse na śmierć na covid maleją, szanse na nopa rosną "dramatycznie" bo
    > trzy dawkie to w przybliżeniu o 1/3 więcej.

    Skoro po pierwszej dawce zaswędziała mnie ręka, po drugiej dawce
    zaswędziała mnie ręka i po trzeciej dawce zaswędziała mi ręka... to
    teraz muszę się zastanowić, czy po drugiej dawce zaswędziała mnie dwa
    razy mocniej niż po pierwszej, a po trzeciej dawce zaswędziała dwa razy
    mocniej niż po drugiej, czyli cztery razy mocniej niż po pierwszej.
    Faktycznie, można się w tej olbrzymiej i masowej ilości NOPów,
    porównywalnych kalibrem ze śmiercią i powikłaniami po chorobie,
    strasznie pogubić.

    Wytłumacz mi, jak policzyłeś, że przy trzeciej dawce dramatycznie rosną
    szanse na NOPa (porównywalnego ze śmiercią) u człowieka, którego po
    pierwszej i po drugiej dawce tylko zaswędziała ręka? Bo mi, na chłopski
    rozum wychodzi, że skoro po pierwszej dawce zaswędziała go ręka, po
    drugiej dawce zaswędziała go ręka, to... po trzeciej dawce ma
    dramatycznie dużo większe szanse na swędzenie ręki, niż na śmierć.
    Nie wykluczam, że się mylę. Chciałbym wiedzieć jak do tego doszedłeś.

    I nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy...
    Ja np. wolę mieć większą szansę na mocniejsze swędzenie ręki po
    szczepieniu (choć nie przypominam sobie żeby mnie bardziej swędziała po
    trzecim, niż po pierwszym), niż mniejszą szansę na śmierć bez szczepienia.

    Pozdrawiam
    Piotr