    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrolerzy autobusowi
    Date: Sun, 20 Feb 2005 12:18:19 -0600

    Pawel Kozik wrote:

    > pozwolę sobie zacytować odpowiedź na zapytanie przesłane do RPO:
    >
    > "Stosownie do postanowień art. 33a ust. 4 powłanej wyżej ustawy /moje: Prawo
    > przewozowe .../, w razie odmowy zapłacenia należności za przewóz, przewoźnik lub
    > osoba przez niego upoważniona (kontroler biletów) ma prawo ądać okazania
    > dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego. jeżeli podróżny
    > odmawia okazania dokumentu tożsamości i ustalenie jego tożsamości jest
    > niemożliwe, przewoźnik lub kontroler może zwrócić sie do funkcjonariusza policji
> [...]

    jestem za tym, aby bilety sprawdzali policjanci. Nie byloby wowczas
    zadnego problemu.

    To jest zamkniete kolo. Nikt nie chce pracowac jako kontroler, bo wredna
    robota, bo gapowiczowi nic nie mozna zrobic. Wiec pracuja osilki, ktorym
    na silowni nawet mozg zamienil sie w mase miesniowa. Stad tyle klopotow.
    Gapowiecze, do kulturalnych tez nie naleza i kolko sie zamknelo.
    Tak nie byloby problemu.

    Az ciezko sobie wyobrazic, ze istnieja miasta, gdzie do autobusu wsiada
    sie po kolei, przednimi drzwiami i nikt innymi nawet nie probuje wejsc
    mimo ze sa otwarte. Mowi sie kierowcy dzien dobry, kasuje bilet przy nim
    i wchodzi do autobusu. Nie ma kontroli, nie ma problemu.