  • Data: 2004-07-27 07:08:54
    Temat: Re: Kontroler z Poczty Polskiej i Abonament RTV
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> napisal w wiadomosci
    news:1j34o5pl60krg.1xkw7gzss26qa.dlg@40tude.net...
    > Ja moze troche z innej strony.
    > Zalozmy ze wpuscilem kontrolera. Chcialbym wiedziec JAK wyglada taka
    > kontrola. Ktos wie?

    Re : Tego nie wie nawet Pani Waniek i jej przyjaciele z okraglego domku na
    Wiejskiej. Stad stresy Pani W.

    > Czy facet pojdzie do pokoju stolowego (gdzie zazwyczaj jest tv),
    > usiadzie przy stole i spisze protokol, ze wszystko ok?
    > A moze bedzie chcial wejsc do kazdego pomieszczenia?
    > A moze bedzie zagladal do kazdej szafy, pod lozka, za firanki itp itd,
    > zeby zobaczyc czy przypadkiem gdzies nie ma TV?

    Re : Prawne umocowanie owych "kontroli" w domach/mieszkaniach prywatnych
    jest zadne (z tym sie chyba godzimy). Pójde dalej : za takiez wydaja mi sie
    prawne umocowania "kontroli" w podmiotach DG. Jesli zatem zdanie pierwsze
    jest prawdziwe, to wpuszczenie delikwenta z kawalkiem kartki zatytulowanej
    "upowaznienie" do domu lub firmy nie rodzi zadnych skutków prawnych. Nie
    mozemy zatem mówic o ew. "utrudnianu kontroli", gdyz masz pelne prawo ja
    uniemozliwic .Oczywiscie mówimy o "kontroli" w Twoim domu lub Twojej firmie.
    A w innych miejscach niech sobie pelnomocnicy Pani Waniek kontroluja do
    woli. Jedynie co moga, to : udowodnic Ci, ze kupiles odbiornik TV (to jest
    realne - np przy zakupie ratalnym lub przy platnosci bezgotówkowej) i ze ten
    odbiornik posiadasz gotowy do uzycia (z tym nieco trudniej). Tak wiec jesli
    nawet wpuscisz delikwenta do domu - to w kazdej chwili mozesz go z tego domu
    wyrzucic (tylko nie naruszajac jego nietykalnosci, nie uwlaczajac mu itp -
    korzysta on ze specjalnej ochrony prawnej - iak mu nakopiesz, albo
    napyskujesz - odpowiadasz karnie).

    > Chocby nie wiem jak sluszna byla sprawa, to sorki, ale zaden obcy nie
    > bedzie mi przekopywal domu...

    Re : O tutaj to nie masz racji. A przeszukanie pomieszczen, osób, rzeczy
    czynione na podstawie KPK ?

    > Jak to wiec wyglada?

    Re : Jak przyjdzie pan/pani ze stosownym upowaznieniem poinformuj go/ja, ze
    nie zamawiales nikogo z agencji towarzyskiej, bo ksiadz Ci zabronil
    czynienia takich bezecenstw.

    Pozdrawiam AR