  • 1. Data: 2007-02-02 20:14:49
    Temat: Kontroler Biletów
    Od: "Baluu" <b...@t...pl>

    Witam.

    Mam pytanie... Takie sytuacyjne.

    Jadę sobie autobusem, wyluzowany jak zawsze. Słucham sobie na słuchawkach
    radyjka stojąc przy drzwiach. Nagle około 30 sek. przed przystankiem
    docelowym puka mnie w ramie Pan kontroler. Zanim zorientowałem się o co
    chodzi autobus stanął na moim przystanku.
    Drzwi się otworzyły...
    Ludzie zaczeli wysiadać...
    A pan kontroler prosi bilecik... Który oczywiście mam.
    Chciałbym wspomienieć iż BARDZO SPIESZĘ SIĘ DO PRACY!!!!!!!!!!!!!!
    Ja zbieram się do wysiadania a Pan Kontroler zagradza mi wyjście, staram się
    przecisnąć, nie pozwala mi, łapiąc mnie za rękaw.

    Jakie kontroler ma prawa??
    Czy ma prawo zabronić mi wysiąść z autobusu??
    Czy ma prawo ograniczyć moją swobodę osobistą??
    Czy ma prawo złapać mnie za ramię abym nie mógł wyjść z autobusu??
    Czy po tym jak wysiądziemy razem z autobusu ma prawo mnie przetrzymać??
    Czy ma prawo prosić kierowcę aby nie otwierał drzwi - tym samym zatrzymując
    mnie do krańcówki [pętli]???
    Czy ma prawo w ogole prosić mnie o dokumenty??

    Jakie prawa ma pasażer, który np. pod wpływem emocji zagubił bilet w
    kieszeni a autobus już znajduje się na swoim docelowym przystanku??

    Pytanie moje wynika z obserwacji [niestety też praktyki] związanej z
    obcowaniem z kontrolerami.

    Proszę o opinie.

    Dziękuje.

    Ps. Kontrolerzy PKP zazwyczaj pacyfistycznie wypraszają gapowicza z pociągu
    nie wdając się w przepychanki.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-02-02 20:26:44
    Temat: Re: Kontroler Biletów
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2007 21:14:49 +0100, Baluu napisał(a):

    > Jakie kontroler ma prawa??

    Takie jak zwykły człowiek.

    > Czy ma prawo zabronić mi wysiąść z autobusu??

    Nie.

    > Czy ma prawo ograniczyć moją swobodę osobistą??

    W jaki sposób? Generalnie stać w przejściu/na Twojej drodze wolno.

    > Czy ma prawo złapać mnie za ramię abym nie mógł wyjść z autobusu??

    Nie.

    > Czy po tym jak wysiądziemy razem z autobusu ma prawo mnie przetrzymać??

    Co to znaczy przetrzymać i w jakim celu?

    > Czy ma prawo prosić kierowcę aby nie otwierał drzwi - tym samym zatrzymując
    > mnie do krańcówki [pętli]???

    Nie.

    > Czy ma prawo w ogole prosić mnie o dokumenty??

    Tak.

    > Jakie prawa ma pasażer, który np. pod wpływem emocji zagubił bilet w
    > kieszeni a autobus już znajduje się na swoim docelowym przystanku??

    Takie same jak każdy inny człowiek. Może wysiąść a ewentualne formalności
    załatwia się na przystanku.

    > Ps. Kontrolerzy PKP zazwyczaj pacyfistycznie wypraszają gapowicza z pociągu
    > nie wdając się w przepychanki.

    AFAIR to mandat uprawniał kiedyś do "dokończenia" podróży.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-02-02 20:32:33
    Od: "Baluu" <b...@t...pl>

    > Co to znaczy przetrzymać i w jakim celu?

    Prosi mnie o dokumenty. Ja wlasnie wysiadam z autobusu - autobus stoi na
    moim przystanku.

    Kontroler nie pozwala mi wysiasc.

    Bo nie chcem mu sie wysiadac, chce mnie spisac w autobusie. Ale ja wysiadam,
    bo nie mam czasu jezdzic sobie w kolo autobusem.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2007-02-02 20:35:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2007 21:32:33 +0100, Baluu napisał(a):

    > Bo nie chcem mu sie wysiadac, chce mnie spisac w autobusie. Ale ja wysiadam,
    > bo nie mam czasu jezdzic sobie w kolo autobusem.

    No wlasnie, i w czym problem? On może tam stać, Ty możesz wysiąść.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-02-02 21:02:20
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Jakie kontroler ma prawa??
    > Czy ma prawo zabronić mi wysiąść z autobusu??

    Tak.

    > Czy ma prawo ograniczyć moją swobodę osobistą??

    Tak. Bez użycia siły fizycznej.

    > Czy ma prawo złapać mnie za ramię abym nie mógł wyjść z autobusu??

    Nie

> [...]

    Nie.

    > Czy ma prawo prosić kierowcę aby nie otwierał drzwi - tym samym

    Tak. (lecz co na to inni pasażerowie?)

    > Czy ma prawo w ogole prosić mnie o dokumenty??

    Tak. Nie masz obowiązku mu ich wręczać.

    > Jakie prawa ma pasażer, który np. pod wpływem emocji zagubił bilet w
    > kieszeni a autobus już znajduje się na swoim docelowym przystanku??

    Bilet trzeba okazać.

    Andre NH

  • 6. Data: 2007-02-02 21:14:27
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 2 Feb 2007 22:02:20 +0100, Andre NH napisał(a):

    > Tak.

    Na podstawie czego?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2007-02-02 21:22:25
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 02-02-2007 o 22:14:27 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Na podstawie czego?

    Swoboda wypowiedzi :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-02-02 21:32:59
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Swoboda wypowiedzi :)

    I ma w tym pełne poparcie społeczeństwa uczciwie płącącego za przejazd.
    Gość-oszust i tak ma szczęście, że nie dostał kopa w mordę od
    uczciwego-anonimowego obywatela :))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2007-02-02 23:30:42
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Czy ma prawo prosić kierowcę aby nie otwierał drzwi - tym samym
    > zatrzymując
    > mnie do krańcówki [pętli]???

    W jakim miescie na pętlę mówi się "krańcówka"?

    Dzieki,

    latet

  • 10. Data: 2007-02-03 07:49:32
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 2 Feb 2007 21:26:44 +0100, scream napisał(a):

    > AFAIR to mandat uprawniał kiedyś do "dokończenia" podróży.
    ^^^^^^
    Jakim prawem "jakiś mandat" uprawiał w ogóle do przejazdu środkiem
    komunikacji?