  • 11. Data: 2007-02-03 07:51:53
    Temat: Re: Kontroler Biletów
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 2 Feb 2007 22:02:20 +0100, Andre NH napisał(a):

    > Tak. Nie masz obowiązku mu ich wręczać.

    Ale już *okazać* musi, jeżeli korzysta z ulgowego przejazdu, albo nie
    posiada ważnego biletu na przejazd.

  • 12. Data: 2007-02-03 08:26:42
    Od: "Marcin Fastyn" <a...@g...pl>

    Użytkownik "latet" <s...@x...pl> napisał w wiadomości

    > W jakim miescie na pętlę mówi się "krańcówka"?

    W Łodzi na pewno, możliwe, że jeszcze gdzieś ;)

    Marcin

  • 13. Data: 2007-02-03 11:14:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2007 08:49:32 +0100, Artur napisał(a):

    > ^^^^^^
    > Jakim prawem "jakiś mandat" uprawiał w ogóle do przejazdu środkiem
    > komunikacji?

    Takim, że zawierał w sobie karną opłatę za przejazd, więc przejazd można
    było na tej podstawie kontynuować.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2007-02-03 14:47:00
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 3 Feb 2007 12:14:12 +0100, scream napisał(a):

    > Takim, że zawierał w sobie karną opłatę za przejazd, więc przejazd można
    > było na tej podstawie kontynuować.

    Więc o jakim *mandacie* mówisz?

  • 15. Data: 2007-02-03 16:02:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 3 Feb 2007 15:47:00 +0100, Artur napisał(a):

    > Więc o jakim *mandacie* mówisz?

    Przyczep sie jeszcze do tego, że zapomniałem postawić przecinka albo
    kropki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2007-02-04 18:26:08
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Na podstawie czego?

    Pasażer jest zobowiązany okazać bilet do kontroli. W przeciwnym razie
    kontroler ma obowiązek spisać Twoje dane.

    Andre NH

  • 17. Data: 2007-02-04 18:28:35
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > Ale już *okazać* musi, jeżeli korzysta z ulgowego przejazdu, albo nie
    > posiada ważnego biletu na przejazd.

    Okazać albo podać właściwe dane adresowe. Nie ma obowiązku - jak
    napisałem wcześniej - mu ich wręczać do rąk.

    Andre NH

  • 18. Data: 2007-02-04 21:14:42
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 4 Feb 2007 19:28:35 +0100, Andre NH napisał(a):

    > Okazać albo podać właściwe dane adresowe. Nie ma obowiązku - jak
    > napisałem wcześniej - mu ich wręczać do rąk.

    Czy ja napisałem cokolwiek o *wręczaniu* ?
    Wyraźnie napisałem: *okazać*

  • 19. Data: 2007-02-06 14:30:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał:

    > Na podstawie czego?

    Np. taka robocza koncepcja:
    1)Pasażer ma obowiązek okazać dokument tożsamości, gdy nie ma biletu.
    Kontroler może korzystać z pomocy organów uprawnionych do ustalenia
    tożsamości. (Ustawa Prawo Przewozowe).
    2) Jeśli nie okazuje dokumentu i nie umożliwia ustalenia tożsamości popełnia
    wykroczenie - nie okazanie, nieudzielanie danych stwierdzających tożsamość
    uprawnionemu organowi (Kodeks Wykroczeń)
    3) Popełnione wykroczenie, niemożność ustalenia tożsamości
    sprawcy -->podstawa do ujęcia obywatelskiego na gorącym uczynku (Kodeks
    Postępowania w Sprawach o Wykroczenia).

    Ewentualnie: nawet jeśli nie ma prawa, to znaczy pozbawi bezpodstawnie
    wolność innego człowieka (przestępstwo). Ale czy to ma jakąś szkodliwość
    społeczną, złapać gościa, który jeździ bez biletu?! Ze społecznego punktu
    widzenia, wręcz odwrotnie. Myślę, że skończyłoby się umorzeniem.

    Ewentualnie: stan wyższej konieczności, co ma większą wartość, to że
    wyłudzacz się troszkę spóźni, bo ktoś nie pozwoli mu wyjść z autobusu, czy
    to że nie zostanie zapłacona kara za przejazd i tym samym inni pójdą w jego
    ślady itd... i transport publiczny umrze;)

  • 20. Data: 2007-02-07 09:53:35
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 lut o godzinie 15:30, na pl.soc.prawo, Piotr [trzykoty]
    napisał(a):

    > Np. taka robocza koncepcja:
    > 1)Pasażer ma obowiązek okazać dokument tożsamości, gdy nie ma biletu.

    Oraz w przypadku kiedy korzysta z ulgowego biletu, musi okazać dokument
    dający mu pzzywilej, do "tańszego" przejazdu.

    --
    Herbi
    07-02-2007 10:53:33