  • Data: 2007-02-06 14:30:50
    Temat: Re: Kontroler Biletów
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał:

    > Na podstawie czego?

    Np. taka robocza koncepcja:
    1)Pasażer ma obowiązek okazać dokument tożsamości, gdy nie ma biletu.
    Kontroler może korzystać z pomocy organów uprawnionych do ustalenia
    tożsamości. (Ustawa Prawo Przewozowe).
    2) Jeśli nie okazuje dokumentu i nie umożliwia ustalenia tożsamości popełnia
    wykroczenie - nie okazanie, nieudzielanie danych stwierdzających tożsamość
    uprawnionemu organowi (Kodeks Wykroczeń)
    3) Popełnione wykroczenie, niemożność ustalenia tożsamości
    sprawcy -->podstawa do ujęcia obywatelskiego na gorącym uczynku (Kodeks
    Postępowania w Sprawach o Wykroczenia).

    Ewentualnie: nawet jeśli nie ma prawa, to znaczy pozbawi bezpodstawnie
    wolność innego człowieka (przestępstwo). Ale czy to ma jakąś szkodliwość
    społeczną, złapać gościa, który jeździ bez biletu?! Ze społecznego punktu
    widzenia, wręcz odwrotnie. Myślę, że skończyłoby się umorzeniem.

    Ewentualnie: stan wyższej konieczności, co ma większą wartość, to że
    wyłudzacz się troszkę spóźni, bo ktoś nie pozwoli mu wyjść z autobusu, czy
    to że nie zostanie zapłacona kara za przejazd i tym samym inni pójdą w jego
    ślady itd... i transport publiczny umrze;)