    From: Rafał <z...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Date: Sun, 21 Jan 2007 23:04:56 +0100

    keczerad wrote:

    > moze i nie mają funduszy, ale ABW wie o wyszystkich sprzedawanych
    > programach szyfrujacych w Polsce i musi wyrazic na to zgodę, nie sądze
    > tez ze producent oprogramowanie nie ma jakis myków zeby to obejsc i
    > zapewne w porozummieniu z policja napewno je udostepni.

    Najzabawniejszy post jaki widziałem ostania w necie... uuu... ale sie
    uśmiałem :) dzięki, poprawiłeś mi humor :D

    A teraz uzasadnienie ROTFLa, którego dzięki Tobie miałem okazję przeżyć:

    1. W przypadku sysemu Linux oprogramowanie takie dostępne jest za darmo i
    można bez najmniejszych problemów ściągnąć z internetu czy kupić z gazetką
    za 20 pln. Opis jak wykonać takie szyfrowanie również znajdziesz w
    internecie, np. tutaj: http://linterm.pun.pl/viewtopic.php?id=32

    2. Swego czasu jako zadanie na zaliczenie (1szy rok studiów) mieliśmy
    napisać program do szyfrowania plików - różne osoby miały różne do tego
    podejście... ale nie w tym rzecz.
    Napisanie prostego programu do szyfrowania metodą XOR
    (http://www.cc-team.org/index.php?name=artykuly&show
    =151) zajmie
    przeciętnemu programiście nie więcej niż godzinę. Zaletą takiego
    szyfrowania jest to, że przy zastosowaniu wystarczająco długiego klucza
    jest praktycznie nie do złamania. Weźmy więc sobie płytę dvd wypełnioną po
    brzegi losowymi danymi i szyfrujmy partycję taką płytą - w takiej sytuacji
    bez tej płyty możesz sobie wynająć jasnowidza i wróżyć z fusów, a o
    odkodowaniu możesz po prostu zapomnieć.

    PS. na prawdę jak czegoś ktoś nie wie, niech po prostu nic nie piszcie - nie
    dość, że się ośmiesza to jego brak kompetencji jest po prostu dobijający...
    (prawie jakbym czytał prowokacyjne komentarze z onet-u - żenada...)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał