  • Data: 2003-07-21 20:38:11
    Temat: Re: Kontrola legalności oprogramowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | A więc w takim razie ile w tym prawdy?
    | Kilku moich "bezpośrednich" znajomych, nawet jeden współpracownik, miało
    już
    | nalot tej agencji zwalczającej piractwo (nie pomnę nazwy). Na jakiej
    podstawie
    | to się opiera i jaki papierek muszą mi pokazać, żebym musiał pokazać im
    zawartość
    | nie tylko służbowego, ale i prywatnego komputera? Sama obecność policji
    nie wystarczy?

    Sami policjanci nie wystarczą. Musi być:

    - albo wydany przez sąd / prokuraturę nakaz przeszukania;
    - albo nakaz kierownika jednostki policji;
    - albo legitymacja policyjna.

    Z każdej takiej "kontroli" sporządza się protokół przeszukania. W drugim i
    trzecim wypadku powinno przyjść jeszcze postanowienie o zatwierdzeniu
    przeszukania wydane przez prokuratora. teraz trzeba tego zażądać, to
    przyjdzie. Do 1 lipca obligatoryjnie miało przyjść. (po zmianie kodeksu w
    1999 roku).