  • 51. Data: 2010-09-19 12:03:06
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 19-09-2010 o 11:54:28 <s...@a...pl> napisał(a):

    > Art. 83 Konstytucji RP: "Każdy ma obowiązek przestrzegania prawa
    > Rzeczypospolitej Polskiej".
    >
    > Aby go przestrzegać, musisz je znać. Proste?

    Nie, nie jest proste. Bo aby znac chodiaz czesc to kazdy od podstawowki
    musialby sie uczyc przepisow jeden dzien w tygodniu, po pare godzin w
    tygodniu. Skoro tego nie ma w programach nauczania oraz w wiekiem 18 lat
    uzyskuje pelnie praw i obowiwazkow - wynika iz nie musze znac wysztkich
    przepisow lecz wystarczy norma spoleczna, ktora zna kazdy bo zyje i
    porusza sie po swiecie.

    Art. 31. Konstytucji
    1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
    2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie
    wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.

    Art. 51.
    1. Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do
    ujawniania informacji dotyczących jego osoby.

    ZADANIE okazania DO jest rodzajem ograniczenia wolnosci. I skoro zadaja
    okazania to musza podac podstawe prawna.

    leon

  • 52. Data: 2010-09-19 12:26:43
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > A co proponujesz w zamian.

    Przecież wyjaśniłem - w sytuacjach spornych czy wątpliwych, uzasadnienie
    obywatelowi, na jakiej podstawie oczekuje się od niego określonych
    zachowań. Takie wyjaśnienia czy informacje wraz z podstawą prawną
    znajdziesz na każdym piśmie, z każdego urzędu. Jaki problem stosować to
    również w sytuacjach "face to face"?

    > Akurat w przypadku prowadzenia kontrola to nie jakaś postać z kosmosu.

    Nie pisałem nic o postaci z kosmosu. Chodzi mi o sytuację, gdy urzędnik
    każe się wylegitymować np. prostej żonie pana Kazia (jeszcze bardziej
    prostego montera), która akurat przyniosła mu kanapki do pracy, bo
    zapomniał. Skąd taka osoba ma mieć świadomość, że musi okazać swój dowód
    jakiejś tam kobiecie z urzędu? Chyba nie sądzisz, że kontrola UKS to taka
    zwyczajna codzienność i każdy bez wyjątku spotyka się z nią przynajmniej
    kilka razy w roku.

    > Wypadałoby chociaż raz przeczytać.

    Nieodmiennie rozwalają mnie takie argumenty.
    Przeczytaj sobie raz podręcznik do chemii organicznej dla studentów, a
    potem porozmawiamy, ok?

    > Nie miały takiego obowiązku.

    No i co z tego, że nie miały?
    Czy prawo zabrania im ludzkiego zachowania? Czy to takie poświęcenie -
    powiedzieć delikwentowi na jakiej podstawie żąda się od niego DO? Nie
    sądzę, ale jak pisałem wcześniej - najwyraźniej dla większości kontrolerów
    to jedyna okazja w życiu, żeby poczuć się kimś ważnym, choć jest się tak
    naprawdę nikim.

    > Teraz po opłaceniu lekcji, będzie miał lepszą wiedzę.

    I co w związku z tym?
    Te panie z UKS będą szczęśliwsze z tego powodu?
    Gdyby przedstawiły mu podstawę prawną, to nie osiągnęłyby tego, co chciały,
    czyli okazanie DO?

    > Możesz nie zrobić,

    A Ty byś zrobił?

    > jak się nie zna to się nie podskakuje

    Nie chodzi o podskakiwanie, tylko o prośbę/zapytanie o przedstawienie
    podstawy prawnej.
    Chyba, że dla Ciebie to jedno i to samo.

    > a skargę pisze się po fakcie, a nie przed.

    Taaa, żyjesz chyba w jakimś wyimaginowanym świecie :)

    K.

  • 53. Data: 2010-09-19 12:27:48
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie znam. A co to ma do rzeczy?

    Po prostu pytam z ciekawości.

    K.

  • 54. Data: 2010-09-19 12:42:32
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Możesz się poskarżyć na ich działanie.

    I co Ci to potem daje?

    > Raczej ty.

    Z przeprowadzeniem kontroli? Chyba nie bardzo.

    > A co by ci to dało jakby ci podały nr paragrafu.
    > Przecież ty i tak byś nie wiedział co w nim jest.

    Sprawdziłbym w internecie.
    Na ulicy mnie przecież nie zatrzymują.
    Poza tym uwierz, że wielu osobom często wystarczy jedynie grzeczne podanie
    nazwy ustawy.

    > Nie. One mają prawo sprawdzić tożsamość dowolnej osoby bez podania
    > konkretnego celu. Takie mają uprawnienia.

    To poproszę o źródła tych informacji.
    Bo nawet policjant nie ma prawa wylegitymować Ciebie dla własnego
    widzimisię.

    K.

  • 55. Data: 2010-09-19 12:59:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-19 12:24, Użytkownik Krzysztof napisał:

    > Nie obraź się, ale to wyjątkowo niepoważny argument. Nikt nie ma
    > obowiązku wkuwania na blachę wszystkich ustaw, rozporządzeń, ordynacji
    > czy kodeksów. Oczekiwanie tego od każdego obywatela jest czystym absurdem.

    Sam jesteś niepoważny. Opisywany przez wątkotwórcę przypadek
    że nieznajomość prawa w zakresie kto może go wylegitymować
    udowodnił to skutecznie. Więc lanie wody i bicie piany zostaw
    na inną okazję.

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2010-09-19 13:09:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/19/2010 02:03 PM), leon wrote:

    > Nie, nie jest proste. Bo aby znac chodiaz czesc to kazdy od podstawowki
    > musialby sie uczyc przepisow jeden dzien w tygodniu, po pare godzin w
    > tygodniu.

    I przecież tak się dzieje.

    Już od maleńkiego się uczysz że jak kogoś zabijesz, pobijesz to możesz
    trafić do więzienia. Poprzez przekaz rodziców, nauczycieli, mediów.

    Nauka niekoniecznie musi oznaczać wkucie na pamięć przepisu "kto .....
    podlega karze .....".

> [...]
    > uzyskuje pelnie praw i obowiwazkow - wynika iz nie musze znac wysztkich
    > przepisow lecz wystarczy norma spoleczna, ktora zna kazdy bo zyje i

    Czyli inaczej mówiąc - kto się zapozna z jakimś przepisem ten kiep, bo
    jego odpowiedzialność za różne czyny rośnie?

    A ten któremu społeczeństwo nie przekaże że nie wolno zabijać - może
    mordować bezkarnie?

> [...]
    >
    > ZADANIE okazania DO jest rodzajem ograniczenia wolnosci. I skoro zadaja
    > okazania to musza podac podstawe prawna.

    A czy jeżeli ci wyrecytują numer ustawy, ustępu, punktu, podpunktu,
    zdania, to coś zmieni w twojej sytuacji? Tak samo będziesz musiał
    uwierzyć na słowo że ten przepis zmusza cię do okazania dowodu.

    To że znasz tylko konstytucję, nie znasz innych przepisów i sądzisz że
    skoro ich nie znasz - to cię nie obowiązują - jest tylko i wyłącznie
    twoim problemem :).

    p. m.

  • 57. Data: 2010-09-19 15:09:42
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Wrz, 12:04, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Popatrz na to z drugiej strony, przychodzą dwie panie na kontrolę
    > i nie mogą jej przeprowadzić bo każdy olewa ich żądania.
    > Więc daje się paniom odpowiednie uprawnienia i one już
    > sobie odpowiednio wychowają takich niedouczonych. A dowód
    > na to mamy w opisie zdarzenia.

    Niech nakladaja kary na kontrolowanego przedsiebiorce - serio, serio -
    uprawnienie do legitymowania osob fizycznych jest im potrzebne do
    sprawnego funkcjonowania jak zajacowi dzwonek. Serio, serio -
    nadawanie szerokich uprawnien kolejnym inspekcjom i kontrola to droga
    do nikad.

    Prosciej, taniej i lepiej dla wszystkich bedzie jak sie te uprawnienia
    zabierze, inspekcje zlikwiduje, a przepisy uprosci.

    Nikt nic na tym, ze ktos jest niewychowany i niedouczony w kontakcie z
    UKS nie traci, nikt tez nic na tym nie zyskal, ze dostanie grzywne.

    Chodzi o to, ze cala ta machina i cala ta robota psu na bude.
    Teoretycznie wydaje sie miliony na ten aparat zeby latwiej bylo
    sciagac miliony z podatkow. Podobny efekt da uproszczenie systemu -
    nie trzeba bedzie wydawac milionow na kontrolowanie systemu, a
    oszustow byloby widac "jak na dloni". W lesie przepisow latwiej sie
    ukrywac z kombinowaniem.

    > Bo wszyscy zakładają optymistycznie że w zarzutach będzie
    > tylko nie wylegitymowanie się. A jak będzie coś więcej
    > w styku "czynnego oporu" lub "słownego znieważenia" ?
    > To co dla jednego może być typową odpowiedzią (np. odwal się
    > smętna cipo) dla drugiej strony może być już obrazą.
    >
    > Pozdrawiam

    Przeciez powiedzial jaki dostal zarzut i kwalifikacje prawna tego
    czynu. Nagle w wyroku nie okarze sie, ze ma cos innego - to
    postepowanie w sprawie o wykroczenie, wezwano go, zlozyl wyjasnienia,
    pewnie przedstawiono mu wniosek o ukaranie gdzie mogl poddac sie
    dobrowolnie karze czego nie zrobil, sad ma dowolnosc w wymierzeniu
    grzywny co de facto sprowadza sie, ze sedzia zrobi tak jak robia
    wszyscy inni i da z 300 zl (wybacz nie pamietam po ile chodzi takie
    wykroczenie). Wezma od niego jeszcze 10% kosztow i tyle.

  • 58. Data: 2010-09-19 15:39:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-19 17:09, Użytkownik BK napisał:

> [...]
    > sprawnego funkcjonowania jak zajacowi dzwonek. Serio, serio -
    > nadawanie szerokich uprawnien kolejnym inspekcjom i kontrola to droga

    Czyli jak pracodawca pracownikowi sie narazi to ma stertę
    mandatów bo pracownicy będą mogli paniom napyskować na konto
    pracodawcy. Tyle że ze sprawiedliwością to nie ma za wiele
    wspólnego.

    > Prosciej, taniej i lepiej dla wszystkich bedzie jak sie te uprawnienia
    > zabierze, inspekcje zlikwiduje, a przepisy uprosci.

    Jak się inspekcję zlikwiduje to kto będzie pilnował rózne
    firmy ? Janosik czy jakis lokalny Robin w Kapturze ?

    > Nikt nic na tym, ze ktos jest niewychowany i niedouczony w kontakcie z
    > UKS nie traci, nikt tez nic na tym nie zyskal, ze dostanie grzywne.

    Jeśli dostanie grzywnę to nie traci ?
    To chyba jak ty człowiekowi równowartość grzywny zwrócisz. :-)
    Ale jak zwrócić za stracony czas, łażenie po komisariatach
    i sądach ?

> [...]
    > nie trzeba bedzie wydawac milionow na kontrolowanie systemu, a
    > oszustow byloby widac "jak na dloni". W lesie przepisow latwiej sie

    Na to też są różne teorie.

> [...]
    > wszyscy inni i da z 300 zl (wybacz nie pamietam po ile chodzi takie
    > wykroczenie). Wezma od niego jeszcze 10% kosztow i tyle.

    Jak na razie to widać że człowiek o przepisach nie ma
    wiedzy, więc nie zakładał bym że wszystko mu powiedzieli a
    on wpadł aby dokładnie spytać i o co spytać.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2010-09-19 15:57:52
    Od: Kotlecik Mielony <m...@m...mail2>

    W dniu 2010-09-18 20:02, animka pisze:

    > Ten zakuty łeb trollina, któremu odpowiadasz nie był chyba nigdy w
    > sądzie i tak sobie tylko klepie w klawiaturę, aby tylko coś
    > napisać-zaistnieć.

    o pisał o Tobie :-)

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

  • 60. Data: 2010-09-19 17:14:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-19 17:57, Kotlecik Mielony pisze:

    > o pisał o Tobie :-)

    Nie. Klepał kotlecika.

    --
    animka