    Date: Tue, 12 Jul 2022 00:22:21 +0200
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <62c6e645$0$454$65785112@news.neostrada.pl> <ta6qdb$ot0$1@gioia.aioe.org>
    <62c71658$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <ta7cps$1cjh$1@gioia.aioe.org>
    <62c7da84$0$496$65785112@news.neostrada.pl> <ta8ujn$92s$1@gioia.aioe.org>
    <62c80b2a$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ca723c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <62cc633b$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahpqj$16vq$1@gioia.aioe.org>
    From: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-11-lipca-2022 o 20:23, Kviat pisze:

    > W dużym skrócie: tak.

    Ale masz jakieś wsparcie? ;;-)

    > Wystarczy zdawać sobie sprawę, że rzeczywistość jest trochę bardziej
    > skomplikowana, niż np. 100 lat temu.

    Ale można ją ewolucyjnie upraszczać. Na początek dla wydajności a potem
    dla wielkości podatków.

    tyle trzeba było lat aby podnieść kwotę wolną.

    Uważasz że to dobry czy zły pomysł?

    Uważasz że zabieranie i rozdawanie pieniędzy jest LEPSZE?

    Oczywiście. najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na podstawowe pytanie.
    Czy ma być mądrze i skutecznie czy ślamazarnie i kosztownie.

    Którą opcję wybierasz?

    Świat jest skomplikowany bo tak już jest i ciężko to zmienić?

    Choćby takimi drobnymi krokami?

    > Tym samym.

    Czyli co?
    Bo do tej pory wszystkich skrytykowałeś

    Ja byłbym za monarchią SERIO

    > Bo ponieważ ma to naukowe podstawy:
    > https://polskatimes.pl/rewolucyjny-eksperyment-4dnio
    wy-tydzien-pracy-zwieksza-wydajnosc-pracownikow/ar/1
    3362626

    Może w przyszłości tak jak już dogonimy Niemców w zarobkach i wydajności.

    Przykład dobry ale w Polsce pracuje się w ogromniej mierze fizycznie
    (tak wiem dużo) i tu się nie zastosować zwiększenia wydajności przez 4
    dni a potem odpoczywać przez 3.

    Obecnie jako pracownik umysłowy po 20 latach wolę pracować krócej ale za
    to też w sobotę. Dla mnie to jest zwiększenie wydajności i dbanie o
    zdrowie pracownika.

    Jeśli ktoś popija kawki, udziela się w pogaduszkach i zbijaniu bąków to
    będzie pierwszy za 4 dniowym tygodniem pracy.

    Ja nie zrobię w 4 dni tego co mam dorobienia w 5.
    A nawet gdybym mógł to mi się nie opłaca bo szkoda zdrowia.

    > W cywilizowanym świecie jak najbardziej możliwe.

    Nie po to zostaliśmy źródłem roboli aby szybko się z tego wyrwać

    Pryyyy SZALONY ;-) Musisz brać pod uwagę realia.

    Polak jak lekarz. Odbębni 4 dni a piątego pójdzie dalej pracować żeby
    utrzymać rodzinę.

    I gdzie tu dobro pracownika?

    > W państwach z mentalnością i poziomem intelektualnym konfederastów być
    > może masz rację.

    Napisz coś o tej mentalności

    Aborcja? Religia? Patriotyzm? Że baba ma siedzieć w domu?

    takie memy internetowe zapodasz czy coś konkretnego i udokumentowanego?

    > Bredzisz.
    > Jest wręcz przeciwnie. Dowodem na to jest skok cywilizacyjny jaki
    > wykonała np.Polska po wejściu do UE.

    Skok był i działał w obie strony Za darmo te pieniądze nie były
    Teraz trzeba podsumować podpisać nowe traktaty albo ich nie podpisywać
    jak sobie życzą Niemcy i Francja _Dwie prędkości_

    > Kolejnym dowodem jest staczanie się, odkąd nasze władze polują na UE i
    > ze wszystkich sił próbują się od niej odciąć.

    Echh

    mam od początku tłumaczyć?

    UE zaciągnęła dług i kazała żyrować za kolegów.

    I teraz tej kasy nie chce wypłacić bo cośtam.

    A ten dług ma być przecież przeznaczony na odbudowę po pandemii.

    > Więc teraz bardzo wyraźnie widać, że już w tedy błądziła.

    A konkretów dalej brak

    konkret ze strony konfederacji:

    KASY CHORYCH i pieniądze przywiązane do obywatela a nie do wspólnego
    wora. Tak samo z bonem edukacyjnym.

    To są złe pomysły? Że lewica zaorała kasy chorych nie zna czy że zrobiła
    dobrze.

    > Więc przynajmniej w jednym punkcie błądzicie. Tylko w którym?
    > Bo z jednej strony piszesz "że łączenie róznych gospodarek na różnym
    > stopniu rozwoju i różną mentalnością społeczeństw i historią grozi
    > KATASTROFĄ", a zdanie później "wspólnota gospodarcza TAK".

    Ja tu sprzeczności nie widzę. Handlowanie bez cła jest dobre dla
    wszystkich ale już jednakowe podatki i prawo... NIEKONIECZNIE.
    Pamiętasz jeszcze zaoranie przepływu usług transportowych.
    miała być swoboda i co?

    A skoro już tak zwolennicy UE dążą do jednego państwa to może uchwalić
    jednakową stawkę godzinową MINIMALNĄ.

    Byłoby to uczciwe postawienie sprawy i dopełnienie do tych postulatów
    integracji.

    Ja osobiście za integracją byłbym ale kompletną (STAWKA GODZINOWA)

    > Schizofrenia, czy kompletny brak rozumienia słowa pisanego?
    >
    > Wspólnota gospodarcza tak, przestrzeganie praw człowieka tak.

    Oczywiście że tak. Ale prawo do aborcji na życzenie nie było nie jest i
    nie będzie PRAWEM CZŁOWIEKA.

    > Dyktat ideologiczny rasistów, fanatyków religijnych, faszystów,
    > homofobów i mizoginów NIE.

    A rozumiesz co te słowa znaczą?

    Jak na razie to wygląda tak że UE i jej poplecznicy chcą ZMIANY.

    Chcą żeby było inaczej. konfederacja nie chce nikomu nic zabierać ani do
    niczego zmuszać Dorosły obywatel ma prawa i obowiązki i ma ponosić
    konsekwencje swoich czynów.

    Można wprowadzić unijny zamordyzm i pozmieniać siłowo niewygodne rządy
    jak ostatnio głosi Tusk a można przekonywać i liczyć na wygraną w wyborach.

    Którą drogę wybierasz?