    From: --- konrad --- <m...@U...NUMBERSpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koniec kampanii PZU
    Date: Wed, 05 Oct 2005 14:12:35 +0200

    GT napisał(a):

    > (...). Ponad 88% badanych stwierdziło, że określenie "wariat
    > drogowy" to właściwe określenie dla kierowcy jadącego niebezpiecznie. Ponad
    > 88% badanych podobało się hasło "Stop wariatom drogowym" dla kampanii
    > piętnującej kierowców stanowiących zagrożenie dla innych. Ponad 80% badanych
    > podkreśla potrzebę realizowania tego typu kampanii prewencyjnych. (...)

    szkoda, ze nie zbadano, lub nie podano do publicznej wiadomosci, ilu
    badanych identyfikuje sie z tytulowym "wariatem na drodze". moim zdaniem
    ta reklama jest zjawiskiem pozytywnym, ale forma i tresc nie tworza
    skutecznego przekazu, patrz http://tinyurl.com/8u8yv

    "tez mi sie nie za bardzo podobaja spoty PZU, ale z innego powodu.
    chyba nie oczekiwalbym w to miejsce dokumentow z zycia ulicy.
    natomiast obawiam sie, ze te dosc efektowne reklamy nie sa zbyt
    efektywne. sa za bardzo na skutek zastosowanej przenosni odrealnione i
    jednoczesnie za agresywne w stosunku do potencjalnego odbiorcy.
    bo ktory wariat przyzna sie, ze jest wariatem, ze ten spot jest o nim?
    to musialby byc naprawde nadkruszony innymi okolicznosciami osobnik, ew.
    niezwykle wrazliwy :), ale taki sam juz doszedlby dawno do wniosku, ze
    komus robi lub zrobi krzywde jezdzac jak jezdzi. jakiegos katharsis bym
    raczej od nikogo nie oczekiwal po obejrzeniu tych spotow.
    lepszy efekt przynioslaby chyba pozytywna reklama spoleczna. krotkie
    spoty, typowe sytuacje, jasny, prosty przekaz - uswiadomic ludziom, jak
    wazne dla bezpiecznego, milego, wygodnego i optymalnego przemieszczania
    sie samochodami jest uzywanie z odpowiednim wyprzedzeniem
    kierunkowskazow, przepuszczanie pieszych (akurat jest w Moskwie trwa
    teraz akcja "przepuszczam pieszych", tak mi sie przypomnialo :)),
    przestrzeganie ograniczen predkosci, nieprzekraczanie linii ciaglej,
    prawidlowe oswietlenie rowerow, przechodzenie przez jezdnie tylko w
    dozwolonych miejscach, prawidlowe pokonywanie rond. wszystko to przez
    _utrwalanie_pozytywnych_wzorcow_."

    pozdrawiam,
    --
    Konrad