  • 1. Data: 2006-05-14 16:04:54
    Temat: Kon skonfiskowany podczas II wojny
    Od: "bede" <b...@d...pl>

    Witam,

    Okazuje sie z mojej rodzinie, podczas II wojny swiatowej zdazylo sie, ze
    wojsko zabralo konia. Sa na to kwity.
    Teraz pytanie, czy mozna ubiegac sie teraz o no powiedzmy nie zwrot konia
    ale o odszkodowanie za kobyline.
    Podobno to byl jakis cenny kon jak na ówczesne czasy.

  • 2. Data: 2006-05-14 20:03:49
    Temat: Re: Kon skonfiskowany podczas II wojny
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    bede <b...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale o odszkodowanie za kobyline.
    > Podobno to byl jakis cenny kon jak na ówczesne czasy.

    A kto konkretnie skonfiskował?
    Bo jeśli nasi, to mieli do tego prawo - ustawa z dnia 23 czerwca 1939 r. o
    stanie wojennym, Dz. U. Nr 57, poz. 366, i rozporządzenia Dz. U. z 1939 r. Nr
    88, poz. 557-565.

  • 3. Data: 2006-05-15 05:56:08
    Od: "bede" <b...@d...pl>

    " jb" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > stanie wojennym, Dz. U. Nr 57, poz. 366, i rozporządzenia Dz. U. z 1939 r.

    tak nasze wojsko, konc zostal powolany do sluzby wojskowej

  • 4. Data: 2006-05-15 08:40:02
    Od: "bede" <b...@d...pl>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote in message

    > Użytkownik "bede" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Polegl w walce z czolgiem PzKpfw czy tez moze z Messerschmidtem? :)
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    tego nikt nie wie, ale pytanie jest taie czy przysluje nam odszkodowania z
    tytulu utraconego mienia ?

  • 5. Data: 2006-05-15 09:01:01
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

  • 6. Data: 2006-05-15 10:05:32
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > tego nikt nie wie, ale pytanie jest taie czy przysluje nam odszkodowania z
    > tytulu utraconego mienia ?

    Wiec odpowiedziano Ci, ze nie.
    Byla wojna, trzeba bylo ratowac Ojczyzne (chocby i z ulanska fantazja) wiec
    trzeba tez bylo dac Ojczyznie konia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-05-16 04:23:59
    Od: stern <s...@0...pl>

    SDD napisał(a):

    > Wiec odpowiedziano Ci, ze nie.
    > Byla wojna, trzeba bylo ratowac Ojczyzne (chocby i z ulanska fantazja) wiec
    > trzeba tez bylo dac Ojczyznie konia.

    ale medal chociaż mogli dać

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911