  • Date: Mon, 11 Sep 2006 18:25:35 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik, dłużnik i ruchomosci osoby trzeciej

    kam wrote:
    [ciach]

    > Stanowi.
    > Co jest konsekwencją tego, że z władania rzeczą wynika domniemanie
    > posiadania samoistnego, przy czym kolejne domniemanie stanowi, że
    > posiadanie to jest zgodne z prawem.

    OK, jeszcze raz: zapis w ustawie brzmi: "Zająć można ruchomości dłużnika
    będące bądź w jego władaniu". Jak dla mnie to oznacza, że można zająć
    ruchomości _należące_ do dłużnika będące w jego _posiadaniu_.

    > To ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą.

    Bardzo zabawne. Skoro komornik zaczyna już zajmować cudzą własność, to z
    czego niby ściągnie do odszkodowanie?

    [ciach]

    > Dokumenty nie muszą odzwierciedlać stanu własności... Nadal zresztą to,
    > że rzecz ma innego właściciela nie stoi na przeszkodzie zajęciu. A
    > właściciel ma otwartą drogę do dochodzenia swoich praw przed sądem.
    > Komornik nie ma kompetencji do rozstrzygania kwestii własności czy
    > innych praw przysługujących do rzeczy.

    OK, to załóżmy, że oddałem np. samochód do warsztatu do naprawy.

    Do warsztatu wchodzi komornik i zaczyna zajmować ruchomości będące
    aktualnie w posiadaniu tego warsztatu (domniemywa, że skoro aktualnie
    warsztat włada pojazdami na jego terenie, to także je legalnie
    samoistnie posiada).

    Twierdzisz, że to prawidłowe postępowanie komornika?

    A jeśli tak - to w jakim trybie właściciele moga odzyskać swoje pojazdy?