    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik - co i jak?
    Date: Mon, 22 Nov 2010 20:06:34 +0100

    W dniu 2010-11-22 20:00, Dysiek pisze:

    > Rozumiem, ze do bankow osobiscie nie jezdzi, tylko wysyla list? Bo dluznika
    > mam w Poznaniu a banki sa w Warszawie np. :-) Za 2000 zl to moze nie
    > objechac :-)

    Oczywiście że listem.

    > Rozumiem, ze moge tak napisac nawet jesli nie wiem czy dluznik posiada
    > rachunek w tych wszystkich bankach?

    Możesz. Jak się okaże, że dłużnik nie ma tam rachunku, to nic się nie
    stanie.

    > Czy poza wysylaniem listow i ew dojechaniem do biur jeszcze sa jakies
    > koszty, ktore ja poniose w przypadku niemoznosci egzekucji? Bo rozumiem, ze
    > jezeli da sie wyegzekwowac to placi dluznik?

    To już zależy od Twojego żądania we wniosku. Możesz poprosić o wysłanie
    zapytania do ZUS w celu ustalenia miejsca pracy dłużnika (niecałe 50zł
    opłaty), pytać się można też w CEPIK o samochody, w US o nadpłaty
    podatków, jak ktoś prowadzi sklep, to dobrą opcją jest wysłać do
    Polcardu i innych organizacji karcianych zajęcia wierzytelności z tytułu
    płatnością kartami klientów dłużnika itp. itd.

    Ale jeśli ograniczysz się do samych banków, to kosztami będzie tylko
    korespondencja mniej lub więcej zaokrąglona.

    --
    Liwiusz