    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornicy - długawe.
    Date: 15 Feb 2004 20:10:59 +0100

    > Zgoda - w granicach prawa i może zapytać, jak sam napisałeś - czy nie wiem.
    > Jeżeli wiem - to oczywiście przekazuję mu informacje i z głowy.
    > Tylko co w sytuacji, kiedy komornik mówi wprost "proszę wskazać majątek
    > dłużnika, to ja go zajmę" ?

    przedmowca ma zupelna racje.
    komornik nie musi szukac majatku na calej kuli ziemskiej:)
    to TY we wniosku o wszczecie egzekucji, ktory kierujesz do komornika,
    wskazujesz, co komornik ma zajac. wskazujesz czy egzekucja ma
    byc przeprowadzona z nieruchomosci, ruchomosci, konta bankowego,
    wynagrodzenia itd. i to TY wskazujesz, gdzie komornik powinien tego
    szukac. komornik to nie detektyw.

    jezeli posiadasz dokumenty na to, ze ktos jest winien Tobie pieniazki
    to komornik moze taka wierzytelnosc zajac na wniosek Twojego wierzyciela,
    ktory sciga Ciebie :) Twoj dluznik w takim ukladzie jest okreslany mianem
    trzeciodluznika lub poddluznika. po dokonaniu przez komornika zajecia
    wierzytelnosci osoba taka staje sie dluznikiem zajetej wierzytelnosci.

    zapraszam do lektury kpc i ustawy o komornikach
    pozdrawiam
    marcin