    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornicy - długawe.
    Date: Sun, 15 Feb 2004 16:44:29 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc13.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c0nilc$t1d$1@news.onet.pl...

    > Teraz pytanie: kto tu jest durniem, ja czy komornik? Może system prawny?

    Pytasz wprost, więc odpowiem wprost - Ty. Komornik oczywiście w granicach
    przepisów prawa ma obowiązek podjęcia starań mających na celu odnalezienie
    mienia mogącego podlegać zabezpieczeniu. no ale nie można mieć mu za złe,
    że pyta Ciebie, czy czasem nie wiesz. To w końcu Ty powinieneś być przede
    wszystkim zainteresowany windykacją i zakładam, że doprowadzając do
    powstania wierzytelności na tak dużą kwotę wcześniej jakieś kroki mające
    na celu sprawdzenie wiarygodności kontrahenta poczyniłeś. Komornik z
    czarodziejskiej kuli majątku dłużnika nie wywróży i jeśli mu w końcu ktoś
    czegoś nie podsunie, to wiedzieć nie będzie, bo i skąd.

    > Efekt jest taki, że mnie za około 8000 PLN straszą pozbawieniem wolności
    > albo pracami społecznie użytecznymi, a mój dłużnik za 2.000.000 PLN
    > ukrywający się, chodzi spokojnie po ulicach i próbuje naciągać innych
    ludzi.

    Błądzisz i czynisz kardynalny błąd w rozumowaniu. Na zmianę dłużnika
    musiał by wyrazić zgodę wierzyciel. Ja na jego miejscu na pewno wolałbym
    mieć dług do Ciebie, niż do Twojego dłużnika. Z całą pewnością Twój
    dłużnik musi być bystrzejszy, skoro doprowadził do tego, że poniekąd
    wyłudził od Ciebie 2.000.000 zł, podczas gdy Ty zdołałeś wyłudzić zaledwie
    8.000 zł. Po za tym, z mojego doświadczenia wynika, że ściągnięcie 8.000
    zł jest o wiele bardziej prawdopodobne, niż 2.000.000 zł.

    > K....A - o co tu chodzi?

    O życie - Panie kolego. To właśnie jest życie.