  • Data: 2023-09-01 12:11:38
    Temat: Re: Komitet wyborczy -weryfikacja PESEL
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Sep 2023 11:19:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pewnie skasują, ale przez pewien czas będzie.

    > Nic. Nikt nie sprawdza i tyle.

    Ktos tam cos sprawdzał, o ile mnie skleroza nie myli.

    > Wydaje mi się, że to jest losowo sprawdzane.

    Losowe sprawdzanie wydaje mi sie bardzo właściwe.

    > Tragedii, jak coś nie zostanie wychwycone nie ma.

    A to zalezy. Bo moze byc pomyłka w okręgu jak widac,
    a moze być fałszerstwo dokumentu.
    A jak statystyka źle wyjdzie, to moze być i odrzucenie kandydata ...

    > Tu chodzi o wyeliminowanie idiotów, co to by
    > się zgłosili, by na liście zaistnieć.

    I generalnie słuszne.

    > Pewnie by to naruszał Konstytucję, ale nie wiem, czy nie praktyczniejsze
    > byłoby przyjmowanie jakiegoś wadium, które zwracane byłoby po
    > osiągnięciu jakiegoś progu przez kandydata.

    Moze i dobre, ale jak za duze - bedzie zarzut, że uniemozliwia
    kandydowanie.
    A jak za małe ... moze niektorzy zapłacą, aby zaistniec :-)

    > Tylko to byłoby chyba nie na
    > rękę obecnym politykom. Bo teraz jest taka taktyka, że wpisuje się osoby
    > znane w lokalnej społeczności nie dlatego, że mają zostać posłem, ale
    > dlatego, że zawsze kilka osób na nie zagłosuje, a to się liczy dla listy.

    Może i tak, i może nawet to opłacalna strategia.
    Ale przypominam, ze u nas do Sejmu, to sie głosuje w zasadzie na
    partie/listę, i warto miec co najmniej tylu kandydatów, ile mandatów,
    bo moze akurat będzie sukces.

    A poza tym są jacys lokalni działacze, w miare możliwosci trzeba im
    pokazac, ze sie ich powaznie traktuje. A po wyborach powiedziec
    "staraj sie, w następnych dasz radę" :-)

    J.