    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kominek
    Date: Thu, 15 May 2008 00:04:30 +0200
    <g07dge$oi5$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g07e70$j5l$1@news.onet.pl>
    <g07iav$ept$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g07io6$95n$1@news.onet.pl>
    <g07je2$g9r$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g07jn1$g6o$1@news.onet.pl>
    <g07mlt$ha8$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g07o2v$tlc$1@news.onet.pl>
    <g07ttf$t96$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0805130934360.3732@athlon64>
    <g0cqhb$saa$3@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0805132340190.3892@athlon64>
    <g0d5bb$o6e$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0805141153390.3144@athlon64>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0805141153390.3144@athlon64...

    > "No, jakeśmy robili przegląd przed zawarciem umowy, to okno było otwarte,
    > więc uznałem ze w takich warunkach będzie działał" :P

    Skoro tylko przekonasz sąd ... mnie nie przekonałeś. :-)

    > A poważniej: w KC jest coś o "zwyczajach", jeśli rzeczą zwyczajną jest,
    > że kominek oddaje się z nawiewem, to wykonawca może mieć pech tak jak
    > piszesz.
    > Ale jak wyjdzie, że "zwyczajnie" istotna część klientów jednak zamawia
    > kominek *odrębnie* (i wykonawca może mieć na to świadków, w postaci
    > byłych klientów, ktorzy zaakceptowali taki stan mimo braku wcześniejszych
    > wyraźnych uzgodnień!) to pozostanie przyjąć, iż to zamawiający jest
    > winien
    > (nieznajomości zwyczajów, mógł się dowiedzieć).

    W kontakcie profesjonalista - konsument żadne powoływanie sie na zwyczaje w
    mojej ocenie nie zadziała.

    > No to poprosimy projekt.

    Poprosimy umowę. Nie zapominaj, że jej treścią można zmienić prawo ogólne.
    Pomijam, ze mam wątpliwość, czy to nie będzie czasem dzieło.

    (...)

    > Może inaczej: czy wykonanie odrębnego nawiewu, co nie wymagałoby
    > otwierania okna, w ten sposób, że do pomieszczenia z kominkiem wywala
    > się otwór w ścianie fistopięćdziesiąt, będzie "zapewnieniem działania"?
    > (a jeśli pomieszczenie z kominkiem nie styka się wprost ze ścianą
    > zewnętrzną to dwa otwory, tak aby zapewnić przepływ powietrza).

    A sądzisz, że taki otwór jest zgodny ze sztuką budowlaną? Bo ja mam poważne
    wątpliwości.