eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja drogowa(nie ma winnego)a zwrot wypłaconego odszkdowania › Re: Kolizja drogowa(nie ma winnego)a zwrot wypłaconego odszkdowania
    From: "ps" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja drogowa(nie ma winnego)a zwrot wypłaconego odszkdowania
    Date: Wed, 11 Aug 2004 00:34:03 +0200

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:cfao3n$2oov$1@news2.ipartners.pl...

    > Zaraz - jest problem z zidentyfikowaniem sprawcy, ale nie ma problemu
    ze
    > zidentyfikowaniem pojazdu, który w zdarzeniu uczestniczy? No to niech
    > się towarzystwo buja - ubezpieczenie OC jest na pojazd, a nie na
    > kierującego pojazdem.

    Witam - jednak sie odezwe...
    Rozumiem, ze to pojazd jest ubezpieczony w przypadku OC (prosze wstac
    Sad idzie: zasadzam aby pojazd nr rej., model zaplacil powodowi
    kwote.... :))))))))))))))))) )(?????????) hmmm ja myslalem, ze to
    POSIADACZ pojazdu sie ubezpiecza w zakresie odpowiedzialnosci cywilnej
    za szkody spowodowane przez niego lub innego POSIADACZA, ktoremu pojazd
    uzyczyl/wydzierzawil or sth (co do przypadkow sprzedazy zarejstrowanego
    i dopuszczonego do ruchu pojazdu to tez inna bajka). Co w takim razie z
    leasingami - leasingodawca traci znizki? na pojazd? na wszystkie? (ze
    nie napisze o umowie o prace i udostepnieniu pojazdu kierowcy - ryzyko -
    to inna sprawa). Jak ukradna pojazd to do kogo skierujemy roszczenia
    doUPRAWNIONEGO posiadacza (czy tez wlasciela) i ktory z nich poniesie
    OC? a moze POSIADACZOWI w danej chwili (zaistnienia kolizji), ktory
    wlasnie wyjal owy spod naszego wladztwa bez naszej wiedzy? Z checia
    zaglebie sie w rozwazania prawne pozbawione tanich sztuczek erystycznych
    ;).

    Dla rozwiniecia: Pan X wzial w leasingu pojazd (DG)... leasingodawca
    powiedzial ok ale AC na nas... OC nas nie interesuje - zrobisz cos na
    drodze twoja sprawa. Pan X mial zwyczaj czesto udostepniac swojego tico
    pani Y, ktora zla kobieta byla. Pan X nawet byl na tyle mily, ze
    ubezpieczajac pojazd wskazal, ze za kierownica zasiada (nie
    rownoczesnie) 2 osoby. Co wiecej powiedzial, ze pani Y (ta zla kobieta -
    do czego dojde) ma mniej niz 25 lat i zaplacil wyzsza skladke, ze
    wzgledu na wiek zlej kobiety. Zla kobieta (pani Y) podczas gdy X zasnal,
    bez jego wiedzy, mimo iz ja wskazal w obowiazkowym ubezpieczeniu OC
    wziela samowolnie pojazd (tico) i udala sie do klubu nocnego w celu
    zapoznania trendy i cool ziomali. Poznala. Ziomale "KUL" ;).. ale
    przypomniala sobie o tym, iz bedac owlosiaona w sposob obsmiewany w
    niewybrednych dowcipach zostawila kluczyki w stacyjce i wydawajac
    dzwieki paszczowo nieprzystajace do cool ziomali wybiegla, aby ze
    strachem zauwazyc (po pewnym czasie potrzebnym na wydedukowanie jakim
    pojazdem dojechala), ze tico leasingobiorcy X (oraz przynaleznosc -
    kluczyk) zmienily swoje polozenie geograficzne uzmyslawiajac sobie
    jednoczesnie, ze pan X po tym "przemieszczeniu" pojazdu (a i wlasnym
    przebudzeniu) moze zaczac sie domyslac, ze ona zla kobieta jest, ktora
    zamias spac u boku leasingobiorcy bierze jego cudo i co gorsze zwracajac
    rano wracajac nie wie co sie z nim (tym tico) stalo (watek ustalania
    ojcostwa zostawie... ;) ). W czasie gdy rumiencow dostaje sytuacja braku
    pojazdu (tico) na parkingu pod night clubem, ziomal "Z" pedzi z zawrotna
    predkoscia i pokonuje kolejne rejony miasta smiejac sie ze zlej kobiety
    pana X (leasingobiorcy) i jej koloru wlosow chwalac jednoczesnie
    jednorazowa cool cizie za to, ze mimo iz ona blond (on mowil bląd) to
    ona cool jest i te rzeczy. Odwracajac sie ku BL (blon/ad) nie zauwazyl,
    ze wjechal w jednokierunkowa ulice i...... zniszyl blache. Szybko sie
    wycowal i bez odbycia.... rozmowy oddalil sie z miesjca zdarzenia. Na
    szczescie kolo bloku przechodzi chlopak BL - zobaczyl swoja i dosiadl
    pojazdu... Niestety nacisnal gaz zbyt gwaltownie i rozjechal
    staruszke... na szczescie(zdazyl uciec) pod domem pan X, ktory
    przypadkiem obudzil sie i mimo, ze byl "nieco" wstawiony dosiadl swojego
    rumaka i uderzyl w maybacha....(wiecej mi sie nie chce wiec przejde do
    pytania).
    Pytanie: kto ponosi odpowiedzialnosc cywilna (to jest to tajemnicze OC)
    a kto dostanie kase z AC??? i na jakich warunkach

    Prosze o uzasadnienie prawne (nie prawnicze) Pod uwage poddaje
    regulaminy i umowy z ZU

    Pozdrawiam

    Kri Z