eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja drogowa(nie ma winnego)a zwrot wypłaconego odszkdowania › Re: Kolizja drogowa(nie ma winnego)a zwrot wypłaconego odszkdowania
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja drogowa(nie ma winnego)a zwrot wypłaconego odszkdowania
    Date: Tue, 10 Aug 2004 17:03:46 +0200

    ViscaElBarsa wrote:

    > pokrętnie ) Jednak koleś wynajął sobie adwokata, na podstawie art. 506kpk
    > odwołał się od tego wyroku. Ten sam Sąd Rejonowy w czerwcu 2004r. uniewinnił
    > w/w.

    A się odwołał od uniewinnienia?

    > Po wyroku w post. nakazowym towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaciło mojemu
    > koledze odszkodowanie. Teraz po kolejnym wyroku wystosowało pismo, w którym
    > nakazuje zwrócić wcześniej wypłacone odszkodowanie.

    Zaraz - jest problem z zidentyfikowaniem sprawcy, ale nie ma problemu ze
    zidentyfikowaniem pojazdu, który w zdarzeniu uczestniczy? No to niech
    się towarzystwo buja - ubezpieczenie OC jest na pojazd, a nie na
    kierującego pojazdem.

    > Tu jest moje pytanie &#8211; czy od takiego wezwania do zwrotu wypłaconego
    > odszkodowania można się jakoś odwołać? I druga sprawa &#8211; co z kolizją
    > drogową? Teraz nie ma winnego popełnienia tego wykroczenia, a przecież
    > właściciel samochodu powinien wskazać osobę, której udostępnił swój samochód
    > w dniu kolizji ( przez cały czas uparcie twierdzi, że to nie On kierował
    > wtedy swoim samochodem).

    Owszem. Powinien. Dlatego cała procedura szukania winnego powinna nadal
    trwa. Jak nie on, to ma powiedzieć, kto.