  • 11. Data: 2007-01-01 15:39:30
    Temat: Re: Kolizja drogowa
    Od: Krzysztof Magosa 'hexio' <h...@x...org.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Z jakiego artykułu ?

    Na mandacie pisze:
    "art. 98KW - spowodowanie zagrozenia w ruchu drogowym"

    --
    Krzysztof Magosa 'hexio' | hexio (at) xnet (dot) org (dot) pl
    SysAdmin of xnet.org.pl | http://hexio.xnet.org.pl/

  • 12. Data: 2007-01-01 15:42:29
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Zmęczony byłem, na dodatek przeszła mnie myśl, że jakbym szybciej
    > otworzyl te drzwi i wystawił nogę, to mógłbym już jej nie mieć i troche
    > mnie to zszokowało. Zachowałem zimną krew, ale policji generalnie nie
    > obchodziło, czy odstep miedzy pojazdami byl za maly, ze widocznosc do
    > dupy, oni powiedzieli, ze od ustalania winnego bedzie ubezpieczelnia. mi
    > dali tylko symboliczny mandat i pojechali...

    Taksówkarz odpowiedzialny jest za jazdę, bezpieczne dowiezienie i wysadzenie
    Cię. Powinieneś płacić żadnego mandatu!!

    mk

  • 13. Data: 2007-01-01 15:43:45
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Taksówkarz odpowiedzialny jest za jazdę, bezpieczne dowiezienie i
    > wysadzenie Cię. Powinieneś płacić żadnego mandatu!!
    >
    > mk

    Miało być - Nie powinieneś płacić

    mk

  • 14. Data: 2007-01-01 15:47:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "mirekk" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Taksówkarz odpowiedzialny jest za jazdę, bezpieczne dowiezienie i
    > wysadzenie Cię. Powinieneś płacić żadnego mandatu!!

    W art.45 "kodeksu drogowego" znajdziesz coś takiego"-
    1. Zabrania się:
    ......3. otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub
    wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa
    ruchu lub jego utrudnienia;

    Widzisz tutaj coś na temat taksówkarza??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 15. Data: 2007-01-01 15:47:53
    Od: Krzysztof Magosa 'hexio' <h...@x...org.pl>

    mirekk napisał(a):

    > Miało być - Nie powinieneś płacić

    Ten mandat to pikuś, nawet się nim nie przejmuje.
    Tylko, że oni chcą żebym im zapłacił za naprawę samochodów, i nie wiem
    czy powinno to pokryć ich ubezpieczenie, czy nie...

  • 16. Data: 2007-01-01 15:48:38
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Magosa 'hexio'" <h...@x...org.pl> napisał w
    wiadomości news:enbaf5$9fb$1@polsl.pl...

    > Tylko, że oni chcą żebym im zapłacił za naprawę samochodów, i nie wiem
    > czy powinno to pokryć ich ubezpieczenie, czy nie...

    Powinno i pokryje. Z ciebie mogą ściągnąć regres.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2007-01-01 15:49:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.01.2007 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:

    > mam wątpliwość
    > jest związek z ruchem?

    No to nie miej już:
    Art 34.
    [...]
    2. Za szkodę powstałą w związku z ruchem pojazdu mechanicznego uważa się
    również szkodę powstałą:
    1) przy wsiadaniu do pojazdu mechanicznego i wysiadaniu z niego;
    2) bezpośrednio przy załadowaniu i rozładowaniu pojazdu mechanicznego;
    3) podczas zatrzymania, postoju lub garażowania.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 18. Data: 2007-01-01 15:49:35
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    'Tom N' napisał(a):
    > I niby OC posiadaczy pojazdów nie obejmuje szkody wyrządzonej przy
    > wysiadaniu z niego?

    mam wątpliwość
    jest związek z ruchem?

    KG

  • 19. Data: 2007-01-01 15:50:34
    Od: Krzysztof Magosa 'hexio' <h...@x...org.pl>

    Nostradamus napisał(a):

> [...]
    > wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
    > bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;
    >
    > Widzisz tutaj coś na temat taksówkarza??

    A co jeżeli tylna szyba jest zalewana przez deszcz i osadziła się na
    niej para i nie mam możliwości zobaczenia co się dzieje za mną?
    Ja pomyślałem, że otworze delikatnie na 10 cm drzwi, żeby było widać, że
    wysiadam, bo ja nic zobaczyć nie mogłem... Ale niestety, taksówka z tyłu
    omijała nas na grubość lakieru :/

  • 20. Data: 2007-01-01 15:51:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > pokrycie szkód

    ...taryfiarzowi, z którego samochodu wychodził, bo temu drugiemu to zwróci
    zakład ubezpieczeń z tytułu OC.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/