  • 1. Data: 2003-01-26 16:08:49
    Temat: Kolizja drogowa
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Gdzie mogłabym znaleźć defnicje kolizji drogowej? Tzn: czym w świetle prawa
    jest kolizja drogowa?
    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Luiza

  • 2. Data: 2003-01-26 16:36:08
    Temat: Re: Kolizja drogowa
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luisa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie mogłabym znaleźć defnicje kolizji drogowej? Tzn: czym w świetle
    prawa
    > jest kolizja drogowa?

    kolizja to naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu, spowodowanie uszkodzeń
    ciała poniżej 7 dni oraz spowodowanie szkód w mieniu, co stanowi
    wykroczenie z kodeksu wykroczeń

    ssj5

  • 3. Data: 2003-01-26 17:17:35
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik ssj5 <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b112o6$es$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Luisa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > prawa

    Jesteś niezawodny :)

    > kolizja to naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu, spowodowanie uszkodzeń
    > ciała poniżej 7 dni

    co to znaczy?

    >oraz spowodowanie szkód w mieniu, co stanowi
    > wykroczenie z kodeksu wykroczeń

    Czy jest to gdzieś zapisane?

    Pozdrawiam,
    Luiza

  • 4. Data: 2003-01-26 18:15:14
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > co to znaczy?

    innymi slowy - wypadek drogowy to takie zdarzenie, w którym są osoby
    poszkodowane, zaś kolizja to zazwyczaj zderzenie dwóch lub więcej pojazdów
    mechanicznych bez ofiar w ludziach

    > Czy jest to gdzieś zapisane?

    odsylam do komentarzy w kk i kw w artykulach dotyczacych naruszenia zasad
    bezpieczenstwa w komunikacji.

    pozdr
    ssj5

  • 5. Data: 2003-01-26 18:26:01
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc. Pytałam, co konkretnie znaczy
    "spowodowanie uszkodzeń
    > ciała poniżej 7 dni"

    nie rozumiem tych 7 dni
    Luiza

  • 6. Data: 2003-01-26 20:21:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Luisa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Gdzie mogłabym znaleźć defnicje kolizji drogowej? Tzn: czym w świetle
    prawa
    > jest kolizja drogowa?

    Nie ma takiej definicji. Potocznie jest tak nazywany wypadek drogowy bez
    rannych.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 7. Data: 2003-01-26 23:10:00
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Luisa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuję za dotychczasową pomoc. Pytałam, co konkretnie znaczy
    > "spowodowanie uszkodzeń
    >
    > nie rozumiem tych 7 dni

    Ocena tego należy do biegłego lekarza, przy czym nie ma
    tu znaczenia okres zwolnienia lekarskiego lub pobytu
    w szpitalu.
    Np. złamanie nosa bez przemieszczenia jest kwalifikowane
    przeważnie poniżej 7 dni, a z przemieszczeniem - powyżej,
    choć leczenie jest w obu przypadkach krótkie.

  • 8. Data: 2003-01-27 06:16:00
    Od: "Luisa" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b11qfs$nve$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > przeważnie poniżej 7 dni, a z przemieszczeniem - powyżej,
    > choć leczenie jest w obu przypadkach krótkie.

    Teraz już wszystko jasne. Ale swoją drogą, cóż za okropne sformułowanie!
    Luiza