  • Date: Thu, 29 Oct 2009 21:23:01 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja

    RadoslawF pisze:

    > Miałem miejsce na manewr. Nie miałem miejsca na manewr bezpieczny
    > czyli taki który nie zagraża bezmyślnie zaparkowanemu pojazdowi.

    Nie miałeś miejsca na bezpieczny manewr, ale go wykonałeś - Twoja wina.

    > Problem polegał na braku czasu. Śpieszyłem się i musiałem
    > jechać już.

    A jakby tam leżał pijany człowiek? Z braku czasu byś go przejechał?

    Już większe szanse miałbyś obciążyć tego delikwenta kosztami Twojego
    spóźnienia/pojechania taksówką.

    > Teraz zastanawiam się czy przypadkiem samochód ten
    > nie stał tam celowo abym w niego wjechał i potem zapłacił
    > właścicielowi te kilkaset złotych. W rozmowie twierdził

    Możesz próbować takie bajki opowiadać w sądzie i jak znajdziesz adwokata
    z dojściami, który będzie w stanie "zmotywować" sąd do uwierzenia w
    takie teorie spiskowe, to pewne szanse masz :-P

    > że prostowanie blachy będzie kosztować czterysta złotych.
    > Ale nie złapałem sugestii i nie złapałem za portfel.
    > Zgodnie z prawdą potwierdziłem zdarzenie i moje w nim
    > uczestnictwo ale nie poczuwam się do obowiązku płacenia.

    Obawiam się, że Twoje szanse na uniknięcie płacenia są nikłe.