  • 1. Data: 2004-08-05 06:56:41
    Temat: Re: Kodesk karny i kara śmierci
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    gazebo wrote:

    > Byłem przekonany, że nowelizacja zniosła KS definitywnie a tu nagle
    > słyszę, że może być orzekana za dezercję w czasie wojny. Wiem, ze w
    > niektórych krajach tak jest, ale u nas?

    nie

    KG

  • 2. Data: 2004-08-05 06:56:57
    Temat: Kodesk karny i kara śmierci
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Byłem przekonany, że nowelizacja zniosła KS definitywnie a tu nagle
    słyszę, że może być orzekana za dezercję w czasie wojny. Wiem, ze w
    niektórych krajach tak jest, ale u nas? Byłby ktoś skłonny zdementować
    tę opinię lub potwierdzić?
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 3. Data: 2004-08-05 09:55:26
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    kam wrote:

    > nie

    dzieki, a znasz przykladowe kraje z takim orzecznictwem?

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 4. Data: 2004-08-05 10:37:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    gazebo wrote:

    > dzieki, a znasz przykladowe kraje z takim orzecznictwem?

    Prawdopodobnie chodzi o to, że umowy międzynarodowe które podpisała
    Polska przewidują, że kara śmierci może być stosowana tylko w czasie
    wojny (jeśli dobrze pamiętam bez określenia za co). Ale to nie znaczy
    oczywiście że Polska musi taką karę wprowadzić.

  • 5. Data: 2004-08-05 11:23:08
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > wojny (jeśli dobrze pamiętam bez określenia za co). Ale to nie znaczy
    > oczywiście że Polska musi taką karę wprowadzić.

    ciezko mi to interpretowac, nie jestem prawnikiem, ale wychodzi mi na
    to, ze nie ratyfikowalismy KS w zadnej jego postaci, znalazlem przy
    okazji
    http://www.senat.gov.pl/k5/kom/kup/2003/138up.htm
    --
    careful with this axe Eugene!

  • 6. Data: 2004-08-05 14:14:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "gazebo" <g...@n...com.pl> napisał w wiadomości
    > Byłem przekonany, że nowelizacja zniosła KS definitywnie a tu nagle
    > słyszę, że może być orzekana za dezercję w czasie wojny.

    W czasie wojny dezertera może zastrzelić oficer gdy złapie tchórza
    opuszczającego szeregi gorącym uczynku .Bez żadnego sądu. Protokół wypisuje
    się w wolnej chwili.
    Chyba, że oficer jest nielubiany a koledzy dezertera odwołają się
    natychmiastowo strzelając w plecy oficera;)))
    Na czas ojny wiele praw zostaje zawieszonych. Jak postanowią bronić się do
    ostatniej kropli krwi w Twoim domu to nie dzwoń pod 997 zgłaszjąc naruszenie
    miru domowego lub włamania;))

    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2004-08-05 14:40:40
    Od: Dredd<...@...pl>

    > W czasie wojny dezertera może zastrzelić oficer gdy złapie tchórza
    > opuszczającego szeregi gorącym uczynku .Bez żadnego sądu.

    To nie jest za bardzo na temat:)
    Piszesz tu raczej o kontratypie ostatecznej potrzeby (patrz część
    wojskowa k.k.) a nie o karze śmierci jako rodzaju kary za przestępstwo
    Idąc tokiem Twojego rozumowania - jeśli napadinęta przez bandytę
    ofiara broni się i zabija napastnika to przecież nie jest to argument w
    dyskusji o tym, że polskie prawo dopuszcza karę śmierci

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-08-05 14:59:03
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > To nie jest za bardzo na temat:)
    > Piszesz tu raczej o kontratypie ostatecznej potrzeby (patrz część
    > wojskowa k.k.) a nie o karze śmierci jako rodzaju kary za przestępstwo

    Piszę o prawie obowiązującym w czasie wojny.

    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-08-05 15:33:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Piszę o prawie obowiązującym w czasie wojny.

    To podaj odpowiedni przepis.

    KG

  • 10. Data: 2004-08-05 18:59:20
    Od: Dredd<...@...pl>