    From: Cinas NOne <cinas_none@o2_kropa_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kochany wujaszek
    Date: Tue, 24 Aug 2004 04:52:20 +0000 (UTC)

    Robert Tomasik napisal(a):
    > Z tego co piszesz, to dziewczynie sankcje karne raczej nie grożą. No ale
    > jest problem z likwidacją interesu. Są dwie szkoły. Jedna mówi, żeby sprawę
    > uciąć krótko. Przyczaić się i wystawić policji lewą wódę, znaki akcyzy i co

    W sumie, to tego już w mieszkaniu nie ma, bo zostało wyniesione, a wujaszek
    wywiózł prawdopodobnie do swojego brata (nie będzie bruździł na swoim
    podwórku przecież). Nie ma pewności co do zawartości piwnicy i garażu, bo
    choć formalnie należy to do wnuczki, to ona kluczy do tego nie ma, a babcia
    ich dać nie chce... W sumie to babcia ma klucze do piwnicy, a do garażu
    nawet nie, bo tam magazyn zrobił sobie synek i do końca nie ma pewności
    co do jego zawartości.

    > tam jeszcze jest. Wujek poniesie straty i będzie się tam bał cokolwiek
    > magazynować. Trochę się porzuca, no ale tak naprawdę nic już nie zrobi, bo
    > po co. On robi interesy i wcale mu kłopot z rodziną nie jest potrzebny.

    Z rodziną to on już ma dawno na pieńku, a straty ze spadku sprzedaży
    spirytusu mogą być relatywnie niewielkie, bo jego powiązania sięgają
    prawdopodobnie "przemysłu motoryzacyjnego" (ostatnio dosiadał BMW na
    zachodnich rejestracjach).

    > (...)
    > być opłacalny. Do ropy wsypać cukru. Po za tym babcia oczywiście musi mieć
    > klucz - ale od mieszkania. Od garażu, piwnicy i innych skrytek już nie. To
    > powinno ograniczyć jej możliwości "schodzenia w dół" po towar.

    Komentarz co do kluczy, jak wyżej... babcia i jej synek mają i dobrowolnie
    nie dadzą.

    > Najgorsze jest to, co robią teraz. Nie droczyć się z gościem, bo faktycznie
    > może komuś krzywdę zrobić. Będzie chciał postraszyć, przesadzi i
    > nieszczęście gotowe.

    Słusznie.

    > Jeśli już zwracać się do organów ścigania, to jak otwarcie. Po ujawnieniu
    > zadzwonić do dyżurnego Komendy Miejskiej / Powiatowej i powiedzieć, że jest
    > i mają natychmiast przyjechać, bo to do mafii należy. Nie ma siły ludzkiej,

    Tylko, że on przecież na ich oczach tego nie robi, a tym bardziej jak się
    tam wprowadzili. Przyjeżdża często, ale na krótko i już go nie ma... Może
    wywozi z garażu materiały na budowę, a interes zwinął do braciszka... nie
    wiadomo.

    > by coś takiego ukręcić. I później zeznać na protokół wszystko co się wie.
    > Bawić się w anonimy nie ma co, bo wujek i tak się z babcią teraz już
    > domyślą, a procesowo będzie kłopot, bo w sumie mieszkanie wnuczki. I co, nie
    > wiedziała?

    No i to też jest poważny kłopot... co by przez te (zapewne) lata trwania
    interesu, gdy była wnuczka przecież właścicielką, nie odpowiadała za
    babcię i jej synka.

    > Jak powiedzą wszystko, to wujek będzie miał inne problemy, niż mścić się.

    Obawiam się, że ostatnio to ofiary mają więcej problemów niż oprawcy, ale
    to już zależy od zebranych dowodów itp. Jak wspomniałem, bystry wujaszek
    sprytnie wszystko kamufluje i bezpośrednio trudno go złapać za rękę.

    Pozdrawiam

    Cinas NOne
    --
    GAT/S d- s:- a03 C UL P--- L+++ E W- N+ o-- K- w--- O-- M? V? PS++
    PE++ Y PGP- t- 5? X+ R- !tv b++ DI? D+ G+ e+++ h--- r+++ y? z+++