  • Data: 2003-03-06 23:56:23
    Temat: Re: Kochanie zarobiłeś na nasz samochód!
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:b4798i$t8o$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > Przeczytałem i doprawdy żal mi się zrobiło. Pieprzyć urzędników!
    > Trzymaj się, nie tylko Tobie jest czasami źle!

    Oj, tak... Ja np. ostatnio finansowo 'ledwie zipię', szwagier z siostrą
    wybłagali umorzenie części długu w spółdzielni i mają nadzieję dogadać się
    na raty w TPSA...

    Tylko mała uwaga: gros tych kosztów to była jednak cena szyby i koszt jej
    wymiany, a NIE opłaty urzędowe.

    Cóż - samochód to kosztowna rzecz. Dobrze, że dla mnie samochody mogą być
    tylko ciekawostką/hobby - skuterek jest znacznie tańszy w eksploatacji (a
    jakby to jeszcze była 50-tka, czyli 'motorower', to i prawko było by
    zbędne - dla osób pełnoletnich).

    Tylko zimą trochę zimno ;-P

    BTW: definicja motoroweru określa tylko pojemność silnika i osiągi
    (prędkość) - 'motorower' może mieć także formę małego samochodziku
    (produkuje się takie); o ile przepisy się nie zmienią zbyt drastycznie to
    może być ciekawa alternatywa dla 'prawdziwych' samochodów, o ile ktoś
    porusza się głównie po mieście i nie potrzebuje zbyt dużych prędkości
    (zresztą przy tych korkach....).
    Zalety: zbędne prawko, OC za 50PLN rocznie, brak okresowych badań
    technicznych, nieduże zużycie paliwa, WaPark i podobne można olać (z reguły
    nie dotyczą motorowerów).
    Wady: no cóż, legalnie to to może jechać max. 45km/h (zawsze można
    odblokować i wtedy może pojedzie 60-70, ale istnieje ryzyko, że ktoś się
    przyczepi - chociaż jeszcze nie słyszałem, żeby radarowcy łapali pojazdy
    jadące 60-tką ;) no i pojazdy te są raczej nieduże - najczęściej 2 osoby +
    bagażnik a'la cienko-cienko albo mała i raczej 1-osobowa kabinka + spora
    platforma na towary).
    Gorzej, jak ktoś jeździ w trasy albo z większą 'obsadą'... No, ale skoro
    ludzie kupują takie maleństwa, jak 'Smart'... Tak na oko wielkość ma
    podobną...