  • Data: 2002-03-03 13:18:17
    Temat: Re: Kochani...
    Od: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "miro" <m...@w...onet.pl> wrote in message news:a5ss0l$21f$1@news.tpi.pl...

    > I tu moje pytanie wreszcie: - CZY MY mamy prawo kupowania ziem (no,
    działek)
    > na terenie NIEMIEC ?...

    Tak

    >Teraz ?

    Tak

    > Za kilka lat, gdy Niemcy nabędą prawo
    > kupowania u nas ? Czy wolno obcokrajowcowi kupić ziemię w Niemczech tak,
    jak
    > Niemcy, tfu, przepraszam..

    Tak (ale tym z państw UE i stowarzyszonych, czyli też Polakom )
    Na dzień dzisiejszy ziemia rolna w dawnych wschodnich Niemczech jest tańsza
    niż w Polsce - czyli bardziej opłaca się kupić ziemię w Niemczech niż w
    Polsce, gdyż jeszcze dostaje się dopłaty bezpośrednie.

    >Unia Europejska tego tak upierdliwie i
    > kategorycznie żąda od nas, żeby udostępnić NASZE ziemie do spredaży ?..

    Gdyż jest to jedena z zasad, na której opiera się UE - swobodny przepływ
    kapitału, osób i towarów.

    Na chłopski rozum: jeżeli jesteś obywatelem jednego państwa UE, to możesz
    pracować, kupować, sprzedawać, mieszkać w każdym z państw UE bez żadnych
    ograniczeń związanych z obrotem międzynarodowym (np. cła, podatki od impotru
    itp.)
    Wporwadzenie ograniczeń w zakupie ziemi (czy przepływie pracowników) narusza
    zasady, na jakich opiera się UE. To tak jakby na dzień dzisiejszy wprowadzić
    zasadę, że mieszkaniec Małopolski nie może pracować w Wielkopolsce czy na
    odwrót - tak samo ziemią i innymi sprawami.

    >Czy
    > będzie wlno potem ?..

    Tak

    MAX