  • Data: 2002-03-03 13:37:00
    Temat: Re: Kochani...
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    MAX wrote:

    > działek)
    >
    > Tak

    > Tak

    > jak
    >
    > Tak (ale tym z państw UE i stowarzyszonych, czyli też Polakom )
    > Na dzień dzisiejszy ziemia rolna w dawnych wschodnich Niemczech jest tańsza
    > niż w Polsce - czyli bardziej opłaca się kupić ziemię w Niemczech niż w
    > Polsce, gdyż jeszcze dostaje się dopłaty bezpośrednie.

    > Gdyż jest to jedena z zasad, na której opiera się UE - swobodny przepływ
    > kapitału, osób i towarów.

> [...]

    Przeciez temat byl juz prezentowany przez ministra rolnictwa.
    Ziemia w Polsce jest ok. 10 razy tansza niz w UE
    i wlasciciel uzywanego samochodu z Niemiec moze kupic za niego w Polsce
    ok. 10-20 hektarow ziemi.
    A w Niemczech kupi kilka arow.

    Gdy ktos twierdzi ze ziemia w b.NRD jest tansza niz w Polsce
    to jednoczesnie twierdzi ze celem wykupu polskiej ziemi nie jest jedynie
    prawo wlasnosci i interes gospodarczy.
    Bo takim interesem jest zakup tanszej ziemi, a nie drozszej, czyli zakup
    ziemi w b.NRD.

    Zatem oczekuje na zrodla potwierdzajace ze grunt rolny w b.NRD jest
    tanszy niz w Polsce.