    From: "Sekret" <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Klient nie podpisal faktury, a ja juz zaplacilem VAT (!)
    Date: Thu, 7 Aug 2003 13:54:58 +0200

    Użytkownik "Robal" <b...@w...plinvalid> napisał w wiadomości
    news:Xns93D086A20583EIdToken02@217.30.129.166...
    > w <news:bgtbl1$nmc$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Czy mozesz rzucic odpowiedz rowniez na grupe? Problem jest ciekawy.

    Służe:

    Proponuję przede wszystkim dogadać się z klientem i uzgodnic, że:
    1. Od wystawienia faktury minęło kilka miesięcy więc raczej zaksiegować jej
    nie może, bo miesiąc w którym fav była wystawiona ma już rozliczony.
    2. Zaproponuj, że wystawisz duplikat tej faktury, tak by mógł byc
    "rozliczony" w bieżącym miesiącu
    3. Zaproponuj jednocześnie i natychmiast (zanim zaprzeczy), że wystawisz
    korektę do tej faktury - tak, że zobowiązanie pieniężne nie będzie go
    dotyczyło,a on księguje duplikat razem z korektą w bieżącym miesiącu
    (duplikat, jak zapewne wiesz, ma zastosowanie wtedy gdy faktura nie dotarła
    do klienta lub gdy klient fakturę zapodział)

    Bilans Wasz wyjdzie na 0 jeśli chodzi o zobowiązania finansowe, towar wróci
    do Ciebie do magazynu. Była faktura (duplikat, bo klient oryginal np.zgubil)
    i byla korekta, bo klient nei chciał tego towaru i go zwraca. Tracisz tylko
    to, ze masz więcej towaru na magazynie.
    Pamiętaj o tym by na korecie klient obok obowiązkowego podpisu umieścił datę
    jej otrzymania i by ta data zawierała się w miesiącu, kiedy korekta jest
    wystawiana.
    Jest to podstawowy warunek odliczenia VAT w miesiącu, w którym korekta byla
    wystawiona, a rozumiem, że Tobie zalezy na jak najszybszym załatwieniu tej
    sprawy.
    Kopię duplikatu trzymasz przy kopii pierwotnej faktury, korektę trzymasz w
    dokumentach w miesiącu wystawienia.
    Klient natomiast księguję duplikat i korektę do niego w bieżącym miesiącu.
    Macie o 2 dokumenty więcej i święty spokój. Innego sensownego rozwiązania
    nie znam.
    Myślę, że jak klient zorientuje się, że nie musi za nic placić - da się
    przekonać - nie ma w tym nic sprzecznego z prawem.

    Pozdrawiam :-)
    Monika