  • 11. Data: 2004-11-22 21:35:44
    Temat: Re: Klauzula wykonalnosci
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cntj7b$lm5$1@news.onet.pl:

    > może lepiej w art.777 kpc?

    Nakaz zapłaty to orzeczenie sądu o którym mowa w punkcie pierwszym tego
    przepisu.

    --
    JOHNSON :)

  • 12. Data: 2004-11-22 21:39:49
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Aga napisał(a) w wiadomości news:cntgjj$7te$1@news.dialog.net.pl:

    > nakaz zapłaty nie jest tytułem egzekucyjnym
    > aby był potrzebne jest ustanowienie na nim klauzuli wykonalności
    > nie wierzysz - sprawdź u komornika :-)

    Nie odróżniasz tytułu egzekucyjnego od tytułu wykonawczego. Tytuł wykonawczy to
    tytuł egzekucyjny opatrzony klauzulą wykonalności.
    Komornik wykonuje tytuły wykonawcze, a nie tytuły egzekucyjne - patrz art. 797
    kpc.
    Jeśli taka jest Twoja znajomość prawa to już się nie dziwie, ze nigdy nie udało
    Ci się uzyskać klauzuli wykonalności przeciwko małżonkowi dłużnika.

    --
    JOHNSON :)

  • 13. Data: 2004-11-22 21:55:26
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    udało
    > Ci się uzyskać klauzuli wykonalności przeciwko małżonkowi dłużnika.

    Tak, przyznaję że pomyliłam nazwy odpowiadajac Ci
    co do mojej znajomości prawa nie oceniaj jej względem siebie

    Aga

  • 14. Data: 2004-11-23 18:00:11
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Aga" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > tylko
    >
    > Na żonę nie dostaniesz klauzuli wykonalności jesli nie ma na nią wydanego
    > nakazu zapłaty.

    Oczywiście, że dostanie. Musi to tylko zrobić w trybie 787 Kpc.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko