  • 1. Data: 2009-07-03 08:20:32
    Temat: Kilka pytań dot. zobowiązań
    Od: Shreeve <s...@g...com>

    Witam serdecznie,
    mam napisać odpowiedzi do poniższych pytań. Mam mało miejsca na
    odpowiedź, więc byłbym wdzięczny za wskazanie najlepszych odpowiedzi.
    1. Czy świadczenie jest spełnione (wykonane zobowiązanie), jeśli
    dłużnik spełnił je w innej postaci; np. miał zwrócić konia, a zwraca
    krowę?
    Odp:
    Art. 354 §1
    Art. 357^1
    Art. 453
    Art. 365 §1
    2. Czy odsetki od zapłaty, po upływie określonego terminu świadczenia
    pieniężnego przysługują wierzycielowi, mimo, że umowa, zapłaty odsetek
    nie przewidywała?
    Art. 481. §1
    Art. 359 §1 i §2
    Z góry ogromnie dziękuję za pomoce

  • 2. Data: 2009-07-03 12:51:53
    Temat: Re: Kilka pytań dot. zobowiązań
    Od: kuba <j...@g...com>

    Shreeve pisze:
> [...]
    > 2. Czy odsetki od zapłaty, po upływie określonego terminu świadczenia
    > pieniężnego przysługują wierzycielowi, mimo, że umowa, zapłaty odsetek

    A tak z ciekawości, co to jest? To zadanie z prawa na jakimś innym
    kierunku studiów?

    Co do pytań, to 1: nie, zobowiązanie jest jest wykonane, chyba że patrz
    te artykuły, które zacytowałeś
    2: tak, należą się.

    pozdr
    kuba

  • 3. Data: 2009-07-03 15:42:48
    Od: Shreeve <s...@g...com>

    On 3 Lip, 14:51, kuba <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > kierunku studiów?
    >
    > Co do pytań, to 1: nie, zobowiązanie jest jest wykonane, chyba że patrz

    Tak, dostaliśmy takowe pytania na kierunku informatyka z przedmiotu
    Elementy Prawa. Ogólnie jestem zdania, że to głupota starać się wpajać
    nam elementy prawa skoro przeciętny dobry informatyk nie ma aż tyle
    czasu, żeby być całkowicie na bieżąco w swojej branży :)
    Niemniej bardzo dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Filip

  • 4. Data: 2009-07-03 15:46:25
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Shreeve wyskrobał(a):
> [...]
    > nam elementy prawa skoro przeciętny dobry informatyk nie ma aż tyle
    > czasu, żeby być całkowicie na bieżąco w swojej branży :)

    Prywatna szkoła?

    --
    .B:artek.