    From: "Gacek" <G...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kilka prostych pytan
    Date: Sun, 1 Sep 2002 15:26:54 +0200

    "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:ak7j9o$9el$2@news.tpi.pl...

    > swoimi
    > nastapic
    >
    > Jest - art. 48-54 KPC

    No tak, ale w tym przypadku sedzie oswiadcza ze nie laczy go zadny stosunek
    z zadna ze stron i sprawa skonczona.
    Tzn. nie laczy ja stosunek osobisty, majatkowy itp. - czyli art. 48 KPC.

    Co w przypadku gdy sedzie jeden stronie protokoluje wszystko (nawet rzeczy
    nie do udowodnienia), a drugiej praktycznie nic ? Tylko odpowiedzi na
    absurdalne zarzuty drugiej strony ? Co w przypadku gdy sedzie doradze
    stronie NIELEGALNA prace czyli prace na czarno co moze byc w lekkiej
    sprzecznosci z pogladami i moralnoscia strony wystepujacej w sprawie ? Art.
    48 i 49 raczej sie w tym przypadku nie kwalifikuje , a taki sedzie bedzie
    orzekal do konca ?

    > Można złożyć wniosek o sprostowanie protokołu, najpóźniej na następnej
    > rozprawie. Najlepiej jest to zrobić w trakcie - po prostu wnieść o
    dokładne
    > zaprotokołowanie - bo świadek/biegły/strona powiedziała tak i tak (bez
    > żadnych aluzji, uwag i żłośliowości pod adresem sądu)

    A co w przypadku gdy strona nie wiedziala o takiej mozliwosci ? Mimo
    protestow w czasie rozprawy sad jej o tym nie poinformowal (a powinien w
    przypadku strony uczestniczacej w sprawie bez adwokata) ? Mozna zrobic to
    pozniej ?

    > Zależy od sprawy. Co do zasady strona możne złożyć wyjasnienia w piśmie
    > procesowym.

    W sprawie cywilnej. Jak taki dokument powinien wygladac i gdzie ew. znalezc
    wzor ?

    > nie
    > strone).
    > Sąd rozstrzyga o tym kończąc postępowanie w sprawie. Na wszelki wypadek
    > jednak złożyć taki wnisek sądowi powołując się na uchybienia przeciwnej
    > strony

    Czy oplata od wpisu jest takze kosztem sadowym i mozna sie ubiegac o jego
    zwrot na ogolnych zasadach zwrotu kosztow sadowych ?
    Czy mozna od razu (w czasie trwania postepowania) uzyskac zwolnienie od
    oplat sadowych (np. od wydania odpisu postanowienia, od wniosku) wlasnie na
    podstawie ogolnych przepisow dot. kosztow procesu ? (sprawa cywilna)

    > per
    > Jest to zwyczaj nie obyczaj :-) Po prostu tak się robi.

    :))) A mozna nie skorzystac i mowic per "Pani" ?
    Mam na to wielka ochote poniewaz wydaje mi sie, ze mowiac per "Wysoki
    Sadzie" okazuje tej Pani zbyt duzy szacunek , na ktory w moich oczach na
    pewno nie zasluguje.

    --
    Pozdrawiam serdecznie - Gacek
    (odpowiadajac na priv usun cyfry z adresu)