    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy staje sie spadkobierca?
    Date: Sun, 31 Aug 2014 12:13:33 -0500
    Sender: w...@2...dhcp.stls.mo.charter.com

    Jacek Osiecki wrote:

    > A czy można ot tak sobie odrzucić spadek nie będąc jeszcze do niego uprawnionym?

    wg mnie tak

    U notariusza,

    tylko musisz uprawdopodobnic, kiedy dowiedziaeś się ze jestes
    spadkobiercą i ze nie minęło jeszcze 6 miesiecy od tego momentu.

    jesli tego nie zrobisz to notariusz bedzie liczył 6 miesiecy od daty
    smierci i teraz odmowi sporządzenia aktu.
    akt zgonu musisz miec i najlepiej rysunek drzewa geneologicznego, zeby
    bylo widac, że masz szanse dziedziczyc jakkolwiek.

    ewentualnie w sądzie spadku jak już wiesz, ze dana osoba nie zyje.
    zalozenia jak wyzej.

    > Skąd mam wiedzieć czy i kiedy rodzina zmarłego odrzuciła spadek?

    stad wlasnie 6 miesiecy biegnie od momentu dowiedzenia sie, a nie
    smierci, czy tez odrzucenia.

    > Wystarczy że dowiem się że ktoś tam w dalekiej rodzinie umiera, potem organizuję
    > wycieczkę do właściwego USC, proszę o akt zgonu i idę z nim do notariusza celem
    > odrzucenia spadku?

    tak.
    lub w sadzie spadku.