    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy przedawnienie sprawy w US?
    Date: Thu, 17 Jan 2008 12:10:26 -0600

    Ewa Maciejewska wrote:
    > Witam,
    > sytuacja jest następująca:
    > w listopadzie zeszłego roku US kazał mi wyjaśnić skąd miałam pieniądze
    > na mieszkanie zakupione w 2002 roku, zaniosłam część papierów i czekam
    > na odzew, którego narazie brak.
    > Pytanie moje brzmi: 1 stycznia minęło 5 pełnych lat od zakupu
    > mieszkania, czy sprawa jest przedawniona? czy ponieważ US rozpoczęło
    > postępowanie w zeszłym roku termin ten się wydłuża? i jeśli się wydłuża
    > to o ile ?

    Spij spokojnie.
    Nic już więcej nie przyjdzie. Oni właśnie taki numer robią, że jak
    wszystko jest ok, to zapadają się jak pod ziemie.

    Założe się, że to co przyszło to nie jest wszczęciem żadnej kontroli
    tylko pisemkiem z prośbą o dostarczenie dokumentów.
    Oni w ten sposób poprawiają sobie statystyki, że sprawdzają najpierw
    wstępnie czy mogą ci dokopać, a dopiero potem dostaniesz oficjalne pismo
    o wszczęciu kontroli.
    Skoro nic nie przyszło, to znaczy, że doszli do wniosku, że nie mają
    szans, i papiery poszły do szafy.