    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kiedy mija 5 lat od momentu podpisania aktu darowizny
    Date: Fri, 29 Jul 2005 07:51:05 -0500

    Dominik wrote:

    > Styczeń 2006. "Podatkowi dochodowemu od osób fizycznych podlega przychód
    > z odpłatnego zbycia nieruchomości, jeśli zbycie ma miejsce przed upływem
    > 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie
    > lub wybudowanie."

    UWAGA.
    Wyraźnie mówi, o sprzedaży mieszkania z darowizny, a więc zapewne nie
    chodzi o 10%, tylko o unknięćie konieczności zapłacenia podatku od
    darowizny, którego nie zapłacił.

    ----
    2. Ulga, o której mowa w ust. 1, przysługuje osobom, które łącznie
    spełniają następujące warunki:

    5) będą zamieszkiwać w nabytym lokalu lub budynku przez 5 lat:
    a) od dnia złożenia zeznania podatkowego - jeżeli w chwili złożenia
    zeznania nabywca mieszka w nabytym lokalu lub budynku,
    b) od dnia zamieszkania w nabytym lokalu lub budynku - jeżeli nabywca
    zamieszka w ciągu roku od dnia złożenia zeznania podatkowego.
    ----

    A więc w przypadku 5a) 5 lat mija w KWIETNIU 2006,