    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kazus "umowny" - kto ma racje ?
    Date: Wed, 18 Dec 2002 20:05:02 +0100

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:574f.0000059f.3e00bc31@newsgate.onet.pl...
    > Znalazlem w prasie ogloszenie o podnajmie lokalu, zglosilem sie,
    > dowiedzialem sie cene (mialo to byc 1000 zl, ale Pani Wynajmujaca nie byla
    > do konca pewna).
    <ciach>
    > Dzisiaj dostalem od niej sms abym przystapil do ugody, co mam robic ? Czy
    > ona chce mnie tym zmusic do przyznania ze jakas umowa byla ??

    Z opisu wynika, że umowa ustna, bo ustna, ale była. Przede wszystkim
    wstawiłeś faktycznie do lokalu meble a więc go użytkowałeś. W razie sporu
    jeśli kwota nie przekracza 2000 złotych sąd nie będzie wymagał dowodu na
    piśmie.
    Tak więc jesteś Pani winien pieniądze.

    Za to nie jest już takie oczywiste jaka to powinna być kwota. Ja skłaniałbym
    się ku tej oryginalnej sumie 1000 zł, bo taką faktycznie uzgodniliście.
    Żądanie 1500 zł jeśli opowiadanie jest ścisłe wydaje mi się już
    nieuzasadnione.

    Inna rzecz to możliwości wyegzekwowania tej opłaty. Pani ma ustawowy zastaw
    na Twoich rzeczach stojących w lokalu. Jeśli jednak wszystko wyniosłeś to
    pozostaje jej długotrwała sprawa sądowa i komornik. Wtedy jej sytuacja
    negocjacyjna jest słabiutka... Chyba, że ma znajomości z 'miastem'..

    Pzdr
    Brodek