    Date: Tue, 07 May 2013 12:04:18 +0200
    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kazirodztwo - interpretacja przepisu
    <g...@n...chmurka.net> <km8cju$7kq$1@node1.news.atman.pl>
    <5187b886$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
    <km8ddm$8g8$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>

    Disclaimer: polemizując z Tobą ani myślę stawać choć jedną nogą po tej
    stronie, co AL.

    > On 2013-05-06, Andrzej Lawa<a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A to ciekawe co piszesz. Wg Twojej reguły pewnie bym się nie urodził,
    > a tak radzę sobie lepiej (zawodowo, finansowo, rodzinnie) od większości
    > społeczeństwa. I doszedłem do tego sam.

    Tobie się udało dzięki wielu innym, niewymienionym tutaj Twoim
    przymiotom. Także dzięki ciężkiej pracy, cięższej, niż u przeciętnego.
    Nie rób proszę reguły z przypadku ze skrajów krzywej Gaussa.
    Może się też zdarzyć, że wada genetyczna, która normalnie się przenosi -
    nie przeniesie się na dziecko. Zdarza się. Ale nie róbmy z tego reguły!
    Nie twórzmy na tej podstawie wytycznych!

    Regułą powinno być, że para świadoma posiadania przenaszalnej wady
    genetycznej nie powinna decydować się na biologicznie własne dziecko.

    Nawet jeśli rodzice w pełni świadomie decydują się na dziecko z
    obciążeniem genetycznym utrudniającym życie i funkcjonowanie i świadomie
    chcą podjąć ten ponadnormalny wysiłek, (a kto im daje prawo decydowania
    w imieniu dziecka?) to powinni również uwzględnić fakt, że może im
    (obojgu) zdarzyć się śmiertelny wypadek i muszą mieć gotową odpowiedź na
    pytanie "I co wtedy?".

    Ale to wymaga myślenia, a ta umiejętność staje się demodes.

    > Hint: nie wszystkie choroby "nieuleczalne" uniemożliwiają normalne funkcjonowanie
    > w społeczeństwie, a to jak sobie człowiek radzi jest wypadkową charakteru,
    > szczęścia, umiejętności i ograniczeń indywidualnych - a nie tylko jednego z
    > tych czynników.

    Mowa jest o wadach utrudniających normalne funkcjonowanie. Taki skrót.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.