  • 11. Data: 2005-07-26 16:08:50
    Temat: Re: Kasacja wyroku - kolizja drogowa
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    news:42e6561c$1@news.home.net.pl...

    > przepsiy znasz?? wyprzedzanie moze nastapic tylko z lewej strony :)

    Nie wstyd ci głupoty pisać na grupie poświęconej prawu?

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 12. Data: 2005-07-26 16:10:26
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > dodam ze tu najwyrazniej nastapilo wymijanie, a nie wyprzedzanie.

    Choć raz zajrzałeś do kodeksu drogowego??
    Nie żebym cię do czegoś namawiał, ale po napisaniu takiej głupoty niejeden
    powiesiłby się;))

  • 13. Data: 2005-07-26 16:29:21
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Grupy onet" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja to jednej rzeczy nie rozumiem
    > odbiles troszke w lewo tak ze twoje auto bylo 80 cm od chodnika i ktos sie tam
    > zmiescil i uszkodzil czi przod z prawej strony?
    > to co to bylo motor? bo samochody chyba maja ponad metr szerokości?

    Nie musiałeś tego pisać;))))
    Leżącego się nie kopie;)

  • 14. Data: 2005-07-26 23:25:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    IYIS wrote:
    > Wytłumacz mi proszę jak można "lekko odbić w lewo"
    > na tyle że zmieści się obok Ciebie drugi samochód??

    dokładnie to samo przyszło mi do głowy.

  • 15. Data: 2005-07-27 06:03:36
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Grupy onet napisał(a):

    > Ja to jednej rzeczy nie rozumiem
    > odbiles troszke w lewo tak ze twoje auto bylo 80 cm od chodnika

    hmm

    a gdzie wyczytales tam cos o chodniku
    napisal krawedzie jezdni, co oznacza ze moglo tam byc pobocze, a co za
    tym idzie wyprzedzajacy wbrew przepisom i wbrew sygnalizowaniu skretu w
    prawo samochod, mogl go wlasnie glownie tym poboczem wyprzedzac

  • 16. Data: 2005-07-27 06:12:13
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Dulek napisał(a):

    > Jesteś współwinny, bo przed zmianą pasa trzeba się upewnić, czy pas jest

    czytaj
    jechal prawym pasem i skrecal w prawo, zostal walniety w prawy przod,
    nie zmienial pasa wiec gdzie jego wspolwina
    ten wyrok to jakies kuriozum

  • 17. Data: 2005-07-27 06:14:43
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    IYIS napisał(a):

    > Wytłumacz mi proszę jak można "lekko odbić w lewo"
    > na tyle że zmieści się obok Ciebie drugi samochód??

    kolejny ktory czyni miejskie zalozenia

    biorac pod uwage ze czlowiek napisal "droga glowna" oraz "krawedz
    jezdni" jestem sklonny przypuszczac ze z boku bylo pobocze
    czy teraz twoja wyobraznia dopuszcza samochod z jego prawej strony?

  • 18. Data: 2005-07-27 06:16:19
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    castrol napisał(a):

    > IMO powinienes byc w calosci winnym zaistnialej sytuacji, nie upewniles sie
    > przed manewrem skretu czy nic nie nadjezdza

    bo i nie mialo prawa nic nadjezdzac
    samochod mial prawo jechac tylko za nim, to nie byly dwa pasy, tylko dwa
    kierunki

  • 19. Data: 2005-07-27 06:32:37
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

> [...]
    > jezdni" jestem sklonny przypuszczac ze z boku bylo pobocze
    > czy teraz twoja wyobraznia dopuszcza samochod z jego prawej strony?

    Opis był na tyle szczegółowy , że żadnych założeń czynić nie trzeba
    a o poboczu nie było mowy. Nie zmienia to faktu że:

    " Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo; "
    koniec i kropka
    IYIS

  • 20. Data: 2005-07-27 07:35:03
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    SzerszeN:
    > czytaj
    > jechal prawym pasem i skrecal w prawo, zostal walniety w prawy przod, nie
    > zmienial pasa wiec gdzie jego wspolwina
    > ten wyrok to jakies kuriozum

    Czytam, ale jako, ze nie widzialem jeszcze auta na 80 cm szerokiego, uwazam
    wiec, ze autor watku albo cos przeinaczyl, albo "lekko mija sie z prawda".
    Nie wyobrazam sobie tej sytuacji, nie wiem, kierunkowskazu nie wlaczyl,
    zgaslo mu auto, jak byl na lewym pasie (srodku jezdni?). Bo musial na tyle
    zjechac w lewo, by ktos go z prawej strony wyprzedzal. Zwroc uwage, ze
    zostal uderzony w prawy przod, czyli wyprzedzajace go auto zmiesciloby sie i
    do niczego by nie doszlo, gdyby skrecajacy w prawo stal, a nie skrecal.
    Musial tak zjechac, by wyprzedzajacy mogl go wyprzedzac z prawej strony. Po
    prostu nie widze goscia, ktory widzac skrecajace w prawo auto, ktore jest
    80 -100 cm od prawej krawedzi jezdni, bierze sie za jego wyprzedzanie z
    prawej strony. Autor watku, moglby bardziej szczegolowo opisac miejsce, co
    bylo z prawej strony jezdni. Chodnik? Fasada?Asfaltowego pobocza raczej nie
    bylo, bo by nie musial zawijac w lewo...
    Pozdr. Dulek