    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa fiskalna i Internet
    Date: Thu, 21 Aug 2003 10:13:34 +0200

    On Thu, 21 Aug 2003, WojtekW wrote:

    >+ > IMO - zwolnienie. Miałem na myśli: "jak rejestrujesz nieodwracalnie",
    >+ > kasa i bank spełnia te wymogi (każde z osobna).
    >+ Nieodwracalnie - na wydruku?

    Nie

    >+ Czy np. elektroniczne wyciągi na płycie CD-R?

    Nie.
    Widzę że nie łapiesz: chodzi o taki zapis, że jest on pod "pełną
    kontrolą". Jak masz KF (nie mylić z KF do zastosowań mailowych :))
    to jej pamięć fiskalna jest *fizycznie* zabezpieczona przez
    nieuprawnioną modyfikacją oraz zarejestrowana w US.
    Takoż zapisy dotyczące przechowywania informacji o rachunkach
    bankowych są dość restrykcyjne - i raczej należy pominąć pomysł
    że uda się "wycofać z zapisów" fakt dokonania przelewu ;)
    (nawet jeśli sam przelew wycofasz - ślad pozostanie !)
    Płytę CD-R to ty sobie możesz nagrać w każdej chwili :>,
    takoż dowolny wydruk zrobić, najpierw niszcząc stary nośnik.
    Przy kasie i banku jest problem: zniszczenie kasy i zniszczenie
    banku są możliwe, ale również pozostaje ślad (większy lub
    mniejszy ;>).
    Zastrzegam: wydruk czy CD-R *mogą* być dowodami różności
    (szczególnie po podpisaniu), ale nie kwalifikują się na
    rejestrację sprzedaży w kwotach przekraczających progi
    wymienione w zwolnieniu.

    >+ > podatnika, z wyłšczeniem płatnoœci
    >+ > dokonywanych czekiem, bankowš kartš płatniczš lub
    >+ > kredytowš, przy czym z dowodów tych
    >+ > jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji
    >+ > zapłata dotyczyła 1), 3)
    >+ Tzn. aby zwolnienie było, musi wynikać kto z imienia, nazwiska, adresu
    >+ zapłacił?

    IMHO przy przelewie sprawa jest oczywista: te dane tam są, nie wiem
    co sądzić o "adresie". Mnie nie pytaj, ja tylko cytowałem przepis :)

    >+ A powiedz mi komu mam wystawić paragon przy sprzedaży usługi (np. dostępu do
    >+ serwisu, czy prowizji od sprzedaży - jak np. na Allegro) przy płatności
    >+ kartą kredytową? Przecież dane właściciela karty są chronione i ani bank ani
    >+ pośrednik type eCard/Polcard ich nie udostępniają.

    Powoli.
    *JEŚLI REJESTRUJESZ SPRZEDAŻ NA KASIE*, to klienta w warzywniaku
    też nie pytasz o nazwisko !
    Wg przepisu jest wyraźne rozróżnienie: zapłaty przelewem MOŻNA
    nie rejestrować na kasie, zapłata kartą jest WYŁĄCZONA ze zwolnienia.
    A skoro już rejestrujesz sprzedaż "na kasie" to i wymagań "bankowych"
    nie ma, nie musi być nazwiska !

    >+ Kiedyś w tym rozporządzeniu było zwolnienie z tytułu świadczenia usług
    >+ niematerialnych, zniknęło to?

    Ja nie cytowałem całego rozporządzenia, tylko wybrany przepis ;)
    Ale mniemam ze to o czym myślisz faktycznie zniknęło, przeszukanie
    tekstu na "niemat" i "rial" dało wynik negatywny, inny podział
    słowa jest mało prawdopodobny.

    >+ > W *oryginalnym* pytaniu nie było *ani słowa* o rodzaju płatności !!
    >+ Mea culpa. Wchodzą w grę karty płatnicze i przelewy bankowe.
    >+
    >+ > Jeśli system rejestruje *wyłącznie* operacje bankowe
    >+ > - to rozmowa jest inna :)
    >+ Czyli problem jest z eCardem/karta płatniczą?

    Najwyraźniej :]
    Co prawda można próbować te same operacje "podciągać" pod inne
    zwolnienia (że mniej niż 40kzł, że jest 70% "zwalniających" itp)
    ale z twojego komentarza wynikało że to wykluczone :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)