  • 21. Data: 2024-05-03 10:38:04
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 May 2024 10:26:50 +0200, Trybun napisał(a):

    > Coś takiego, nie występuje.. Znowu zdanie jakiegoś mędrca za grosz
    > cytujesz.
    Mówisz o obojnactwie? Jeśli uważasz że występuje to daj przykłady.

    > Transseksualizm to żadna
    > trzecia płeć.
    1. A kto twierdzi że jest? Ja na pewno nie.
    2. Do tej chwili nie było mowy o jakimś transseksualiźmie tylko o
    rzekomej 3 płci. Po cholerę rozszerzasz dyskusję o zbędne elementy?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2024-05-03 10:42:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 May 2024 10:28:30 +0200, Trybun napisał(a):

    > Przede wszystkim niepoprawnie definiujesz eliminację jednostki ze
    > społeczeństwa jako karę.
    Już widzę sędziego mówiącego do skazańca - słuchaj, to żadna kara, nie
    miej nam tego za złe. My cię po prostu eliminujemy ze społeczeństwa :)

    >Tak, sporo można by zapożyczyć z prawa państw
    >azjatyckich, czy arabskich. Im chodzi przede wszystkim za
    >zadośćuczynienie za szkody poniesione w wyniku przestępstwa.
    Np. zapożyczmy kamieniowanie kobiet, chłostę publiczną a dla ateistów
    ścięcie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2024-05-03 12:06:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > a dla ateistów
    > ścięcie.

    To akurat nie byłoby zapożyczeniem a powrotem do tradycji - nawet nie
    tak znów bardzo odległej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2024-05-04 15:52:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.05.2024 o 10:28, Trybun pisze:

    > Przede wszystkim niepoprawnie definiujesz eliminację jednostki ze
    > społeczeństwa jako karę.

    To nie ja wymyśliłem pojęcie "kara śmierci", natomiast eliminować
    jednostkę ze społeczeństwa można na wiele sposobów, niekoniecznie przez
    śmierć.

    > Tak, sporo można by zapożyczyć z prawa państw
    > azjatyckich, czy arabskich. Im chodzi przede wszystkim za
    > zadośćuczynienie za szkody poniesione w wyniku przestępstwa. Autentyczny
    > wymiar SPRAWIEDLIWOŚCI w wielu kwestiach.

    I jaka ma być sprawiedliwość i zadośćuczynienie?
    Gdyby mi pijany poseł rozjechał dziecko na pasach, to jego śmierć nie
    przyniesie mi żadnego zadośćuczynienia, natomiast sprawiedliwym byłoby
    jedynie rozjechanie jego dziecka. O takim prawie marzysz?

    > Zachodniemu tak właściwe
    > nawet nie wiadomo o co chodzi.

    Te trzecie i kolejne płcie nie biorą się przecież z niczego.

  • 25. Data: 2024-05-04 16:04:09
    Temat: Re: Kara Śmierci [Was: Trzecia płeć 2]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > Czy te wschodnie wzory praw człowieka karę śmierci też mają wpisane w
    > swoje konstytucje?

    Czy to że Breivik nie dostał kary śmierci nie sprawia że tobie się nóż
    otwiera w kieszeni na kryminalnie nieodpowiedzialnych idiotów którzy
    wprowadzili absolutny zakaz kary śmierci?

    Po Breiviku ja mogę się zgodzić że próg zasługiwania na KS powinien być
    ustawiony (bardzo) wysoko ale ni złamanego wuja się nie zgodzę że
    Breivik go nie przekroczył.

    *Dla mnie* KS jest przesłaniem że istnieje próg powyżej którego państwo
    po prostu zabije nawet swojego obywatela bez udawania że tego nie robi.
    W UK kary śmierci nie ma ale premier UK kazał zlikwidować (zabić)
    Poddanego Królowej w państwie islamskim. W praktyce wydał wyrok kary
    śmierci bez zawracania dupy sądowi.

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2024-05-04 23:35:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 04.05.2024 o 16:04, A. Filip pisze:

    > *Dla mnie* KS jest przesłaniem że istnieje próg powyżej którego państwo
    > po prostu zabije nawet swojego obywatela bez udawania że tego nie robi.

    To jedna z przyczyn dlaczego w państwach cywilizowanych nie ma kary
    śmierci. Żeby nie ułatwiać życia jakiemuś idiocie z ambicjami, który
    miałby ochotę z państwa cywilizowanego zrobić niecywilizowane i legalnie
    "zgodnie z prawem" mordować sowich przeciwników.
    Najpierw przejmie służby, prokuraturę, potem sądy, a potem wprowadzi
    karę śmierci.
    Ale zanim zdąży wprowadzić karę śmierci jest szansa, że społeczeństwo
    się obudzi i pogoni takiego dziada w ostatnich, w jeszcze wolnych, albo
    jeszcze nie do końca sfałszowanych wyborach. I ci ludzie, nieliczni
    odważni, którzy śmieli się satrapie sprzeciwić, mają szansę dożyć końca
    takiego dziada.
    Utrzymywanie przestępy w więzieniu, takiego zwyrola, który ewidentnie
    zasługuje na karę śmierci, to koszt jaki ponosi cywilizowane
    społeczeństwo za bycie cywilizowanym społeczeństwem. To koszt niewielki
    w porównaniu do rozpierdolenia całego państwa przez jakiegoś satrapę z
    kompleksami i bandy jego przydupasów, czy wyznawców.
    To jedna z granic bycia państwem cywilizowanym.

    Problem kary śmierci jest wałkowany od lat, na wszystkie możliwe
    sposoby. W państwach cywilizowanych nie ma już miejsca na dyskusję -
    wszystko już zostało powiedziane.
    Że też trzeba takie oczywistości tłumaczyć dorosłym ludziom....

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 27. Data: 2024-05-05 01:05:58
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > otwiera w kieszeni na kryminalnie nieodpowiedzialnych idiotów którzy
    > wprowadzili absolutny zakaz kary śmierci?

    Wspomniałem o karze śmierci w kontrze jakimiż to obrońcami praw
    człowieka są Tajlandia czy Malezja.
    Co do Breivika, to nie moje małpy, nie mój cyrk, niech się Norwegowie z
    nim bujają. Z tym, że jak dalej świat będzie podążał w kierunku w którym
    zmierza, to nie wykluczam, że Breivik jakiegoś pomnika się jeszcze doczeka.

    Ogólnie nie jestem jakimś zagorzałym przeciwnikiem kary śmierci, tyle
    tylko że mam pewne wątpliwości w sprawie sprawiedliwego jej stosowania,
    bo czy na przykład...

    > Po Breiviku ja mogę się zgodzić że próg zasługiwania na KS powinien być
    > ustawiony (bardzo) wysoko ale ni złamanego wuja się nie zgodzę że
    > Breivik go nie przekroczył.

    ...taki Netanjahu przekroczył próg czy nie? No może osobiście nikogo nie
    ukatrupił, tyle że to niewiele zmienia.
    Albo ten gość, który na A1 doprowadził do śmierci całą rodzinę, łapie
    się czy nie?

  • 28. Data: 2024-05-05 02:23:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-04, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czy to że Breivik nie dostał kary śmierci nie sprawia że tobie się nóż
    > otwiera w kieszeni na kryminalnie nieodpowiedzialnych idiotów którzy
    > wprowadzili absolutny zakaz kary śmierci?

    Że KS to nie, ale że żyje sobie jak nie żyje wielu uczciwych, ciężko
    pracujących ludzi, to owszem.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2024-05-05 08:36:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 23:35, Kviat pisze:

> [...]
    > miałby ochotę z państwa cywilizowanego zrobić niecywilizowane i legalnie
    > "zgodnie z prawem" mordować sowich przeciwników.

    E tam - to sobie ich zamknie w łagrze i tam umrą.

    > Problem kary śmierci jest wałkowany od lat, na wszystkie możliwe
    > sposoby. W państwach cywilizowanych nie ma już miejsca na dyskusję -
    > wszystko już zostało powiedziane.

    Bardzo mocne stwierdzenie że nie ma miejsca na dyskusję. Rozumiem że jak
    ktoś widzi miejsce do dyskusji to szur?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-05-05 10:02:05
    Temat: Re: Kara Śmierci [nie przejdzie nawet dla Breivików]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > E tam - to sobie ich zamknie w łagrze i tam umrą.

    To jedna z przyczyn że "mogący zasługiwać na KS" "czasem" nie
    przeżywają próby aresztowania (we Francji i Niemczech)?
    Zamiast KS przez sąd po latach procesu i odwołań w praktyce jest coś co
    może czasem wyglądać na KS na miejscu przez policjanta
    albo premier uznający obywatela za granicą za "wrogiego bojownika".

    > Bardzo mocne stwierdzenie że nie ma miejsca na dyskusję. Rozumiem że
    > jak ktoś widzi miejsce do dyskusji to szur?

    Po aż co szur? Wyprany mózg że _absolutny_ zakaz KS jest dobry.
    Jak kryminalnie nieodpowiedzialni idioci raz coś przepchnęli to
    dyskusji (wyrażania braku zgody) nie zamknęli.

    --
    A. Filip