eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKananary › Re: Kananary (a komunikacja)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!lublin.pl!uw.edu.pl!ne
    wsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4a
    ll.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.com!cyclone02.ams2.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!npeersf01.ams.highwinds-media.com!ne
    wsfe19.ams2.POSTED!7564ea0f!not-for-mail
    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <1...@k...net> <hjmt1f$jnt$1@news.onet.pl>
    <hjmtlr$m1j$1@news.onet.pl> <hjmtri$m9f$1@news.onet.pl>
    <hjmukm$oto$1@news.onet.pl> <hjmvij$rll$1@news.onet.pl>
    <hjn5rm$d5l$1@news.onet.pl> <hjn680$e35$1@news.onet.pl>
    <hjnb2b$so0$1@news.onet.pl> <hjp4eu$va1$1@news.onet.pl>
    <hjp5dc$fvk$1@inews.gazeta.pl> <hjpiek$cif$1@news.onet.pl>
    <hjpij3$8mq$3@news.onet.pl> <ck08n.122824$Q36.23140@newsfe19.ams2>
    <hjq42t$dfv$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1001281042170.464@quad>
    <1hz6w9xhtbws7.3r6gup62j2zg$.dlg@40tude.net> <hjs1f9$8rm$1@news.onet.pl>
    <kj4x50hhmmtf$.71605hlqhc6p.dlg@40tude.net> <hjs50a$l9a$1@news.onet.pl>
    <rBj8n.43497$u23.10665@newsfe05.ams2> <hju2a0$k9v$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <hju2a0$k9v$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Kananary (a komunikacja)
    Lines: 152
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
    Message-ID: <IFB8n.141543$Q36.61247@newsfe19.ams2>
    NNTP-Posting-Host: 86.3.152.238
    X-Complaints-To: http://netreport.virginmedia.com
    X-Trace: newsfe19.ams2 1264772840 86.3.152.238 (Fri, 29 Jan 2010 13:47:20 UTC)
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 13:47:20 UTC
    Organization: virginmedia.com
    Date: Fri, 29 Jan 2010 13:47:18 -0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:624898
    [ ukryj nagłówki ]


    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message
    news:hju2a0$k9v$1@news.onet.pl...
    > pmlb pisze:
    >>
    >>> 11 linii metra to o 10 wiecej niż w całej Polsce. Autobusy przegubowe w
    >>
    >> Metro jest diabelnie drogie, poza tym nie jedzie tam gdzie ty chcesz
    >> jechac:)
    >
    > Autobus też niekoniecznie.

    Z pewnoscia w wiekszosci przypadkow autobus nie zawiezie cie pod dzwi, ale
    to inny problem a nie problem wsiadania i wysiadania.

    >
    >> (jakos zawsze tak wlasnie bywa)
    >> Metro jedzie gwiazdzisicie do centrum przy czym jest jedna nitka
    >> okrazajaca do okola centrum.
    >
    >
    > No widzisz, a właśnie większość kursów w godzinach szczytu to te do
    > centrum i te z centrum, więc właśnie to metro przejmuje na siebie ten
    > największy ruch.

    Bzdura,
    po pierwsze nie wszyscy pracuja w centrum, po drugie tez do metra czyms
    dojechac musisz.
    Zobacz na schemat metra w londynie a bedziesz wiedziec o czym mowie.
    Najwiecej z metra korzysta sie miedzy dworcami autobusowymi lub kolejowymi,
    ze sie tak wyraze.
    Poza centrum autobus jest podstawa transportu ze wzgledu jak ci napisalem,
    ze metro jest drogie i wcale az takiej przepustowosci nie ma.

    >> I tak sie przewaznie sklada, ze do metra i z metra dojezdza sie
    >> autobusami:) Tak wiec autobusy sa oblozone podwojnie, bo nie dosc, ze
    >> "fani" busow to jeszcze ci co do metrem jezdza...
    >
    > Nie są. Wyobraź sobie, że w Polsce jak wsiadasz na krańcówce, też
    > zazwyczaj nie jest pełne obłożenie, dopiero jadąc w kierunku centrum się
    > zapełnia...

    No i?

    >
    >> i wyobraz sobie, ze to dziala!
    >
    > Zgadza się, bo w miejscach, gdzie na przystanku wsiada 10 osób to nie
    > problem, w centrum nierzadko do jednego pojazdu wsiada kilkadziesiąt osób.

    Tak samo w Londynie. I wcale nie w centrum ale nawet 10 osob przy 100%
    oblozeniu autobusu to jest o 10 osob za duzo.
    W Poslce problemem sa przeladowane autobusy bo .. koszty.

    >
    >>> Polsce jeżdżą w godzinach szczytu często zapełnione powyżej 100% (czyli
    >>> powyżej tego co masz na tabliczkach znamionowych), czy w Londynie jest
    >>> to częste, czy w ogóle występuje?
    >>
    >> Nie, niewystepuje - jest to ZAKAZANE! Jesli bus ma ok 100% (nikt nie
    >> liczy pasazerow, wylcznie ocena kierowcy bo on odpowiada) kierowca nie
    >> wezmie nikogo wiecej do autobusu.
    >> Przewaznie w godzinach szczytu na danej lini potrafia i ze 3-4 sklady
    >> wypuscic o tej samej porze (czesty przypadek na jednym przystanku dwa
    >> autobusy tej samej lini)
    >
    > No właśnie, niestety - to nie działa w Polsce.
    > 1) to jest kosztowne, choć chyba nie tak jak dewastacja autobusów, więc
    > może byłoby to dobre rozwiązanie

    Zawsze mozna wystawic furmanke, bedzie taniej:))) prblem w tym, ze na calym
    swiecie transport masowy sie ulepsza poprawia, zwieksza w razie potrzeby
    tabor. W Polsce jest jedno panaceum na wszystko: KOSZTY!
    Wiec nalezy sie cieszyc, ze wogole jeszcze w Polsce jezdza autobusy...

    > 2) brak jest buspasów, co powodowałoby tylko większy korek...

    To tylko sprawa radnych, jesli radni wola jezdzic samochodami to buspass nie
    zrobia. Zobacz jaka byla tragedia po wprowadzeniu buspass na trasie
    lazienkowskiej. Polacy nie sa nauczeni i nie sa przywykniecie do zycia w
    troche wyzszej cywlizacji. W Polsce nadal panuje zwyczaj "pokazania sie",
    byle 15 letni rzech zawsze bedzie bardziej posh niz autobus...
    A z drugiej strony, tez sie nie dziwie, skoro autobusow jest za malo, sa
    przeciazone na maksa...
    Tylko, ze o czym w zasadzie mowimy? Gdzie wlaadze miast? To ich dzialka...

    >>> Brak możliwości przejścia od jednych drzwi do drugich - to Polska
    >>> codzienność... Więc jak sobie to wyobrażasz?
    >>
    >> W Polsce przy przekroczeniu stanu... tak wyobrazam sobie:) MPK nie
    >> wypusci wiecej busow bo koszty, koszty, koszty...
    >
    > Nie wypuści. Więcej - zdarzają się tak idiotyczne umowy, że MPK bardziej
    > opłaci się nie jeździć niz jeździć, więc częściej będzie, że którys nie
    > przyjedzie, niż będzie jakiś dodatkowy... Tu jest właśnie problem.

    Problem wladz miasta. To wladze miasta sa wladne cos z tym zrobic. Widac
    Wladzaom z pod znaku PO i PiS na tym nie zalezy, znaczy nie zalezy na
    ludziach. Wazne by grunty sprzedac tanio podstawionym osobom...

    >>> W Londynie zapewne podobnie jest na liniach obsługiwanych przez
    >>> przegubowce - stąd właśnie inne zasady postępowania.
    >>
    >> Przegubowce w Londynie to wyjatek, jak pisalem ja znam tylko dwie linie
    >> (moze jest jeszcze ze dwie wiecej) glownie na trasach o szerokich
    >> ulicach, bez ostrych zakretow. Wprowadzenie przeglubowaca mialo
    >> wyeliminowac puszczanie po 4 sklady w jednym czasie (pojemniejszy), z
    >> racji tego, ze przeglubowiec ma przewaznie 3 dzwi i jest bardzo dlugi nie
    >> ma kierowca mozliwosci obslugi biletow.
    >
    > Widzisz, Po Polskich miastach dużo większy udział maja kursy przegubowców.
    > Skoro nawet w tak zdyscyplinowanym Londynie sobie z tym poradzono w taki
    > sposób, to chyba daje do myślenia?

    W Londynie nie da sie wypuscic wiecej przegubowcow ze wzgledu na niska
    przepustowosc ulic. Londyn mial to szczescie, ze nie szly tu zadne wojny i
    ulice czesto mja po 500lat. W Polsce wiekszosc miast byla odbudowana, czesc
    dziski PRL-owskim architektom zwiekszono przepustowosc glownych arteri
    miast. (wyobraz sobie odbudowana stolice wg. planow przedwojennych dzis!!!!
    Koszmar komunikacyjny!)
    Tylko dzieki nim jezdza przegubowce:)

    >> Dlatego w tych autopbusach sie nie sprzedaje biletow, natomiast! Na
    >> kazdym (z tego co pamietam ewentulnie na wiekszosci) przystanku
    >> przeglubowca jest automat z biletami!
    >
    > W Polsce też w niektórych pojazdach są automaty, więc to nic dziwnego.

    Nie w pojazdach a na przystankach. W autobusie bedziesz miec dupe blada jak
    sie okaze, ze nie masz drobnych czy wogole nie masz pieniedzy,karty, wowczas
    zaplacisz kare!
    Jak autmat jest na przystanku masz wybor w przypadku zero kasy... rysykowac,
    czy isc piechota - jak widzisz tu (znaczy w UK) ktos chyba lepiej mysli:))

    >> W autobusach zwyklych z 2 dzwiami [...]
    >
    >
    > Właśnie w Polsce autobusy z 2 drzwiami się nei sprawdziły i jeżdżą tylko
    > na malo obleganych trasach. Autobus zazwyczaj ma 3 drzwi (krótki), bądż 4
    > (przegubowy)

    Nie, ze sie nie sprawdzily ale radni takie kupili czasem bez sensu!
    Raz, ze byly przetargi a przetarg to wiadomo... mozna zarobic dwa, ze miasto
    chce miec prestiz i wygladac jak metropolis mimo, ze ma 50tys mieszkancow
    (znam taki przypadek).
    Autobusy dwu dzwiowe, jezdza nie tylko po 7 milionowym londynie, ale po
    Birmigham, Manchester... tam mertra nie ma a mieszkancow jest wiecej jak 500
    000.
    Na malo obleganych trasach to jezdza w UK male busy z jednymi dzwiami:))) i
    tez daja rade:)
    Wiec moze to nie tu problem!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1