  • 11. Data: 2004-11-28 14:12:12
    Temat: Re: Kamienicznika do sądu?
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > A sproboj popatrzec na to z drugiej strony ... jestes wlascicielem
    > kamienicy, a pieniedzy z czynszu ledwie starcza na biezace utrzymanie ..
    > a czesc lokatorow i tak nie placi, albo placi z opoznieniem ... co bys
    > zrobil jakbys mogl podniesc czynsz ?
    >
    > --
    > Krzysiek, Kraków, http://www.krzysiekpp.prv.pl/
    No to ja patrzę z innej strony. W przeciągu ostatnich kilkunastu lat ubyło
    sporo ludzi. Jedni wyjechali. Drudzu przenieśli sie do krainy wiecznych łowów.
    A przy okazji bociany zaczęły ten kawałek Ziemi omijać. Mieszkań zrobiło się
    do oporu. Dokąd właściciele kamienic mieli narzucony czynsz to byli pod pewną
    opieką państwa. Teraz zostali wpuszczeni na głęboką wodę. Nie da się podnieść
    skutecznie czynszu , skutecznie to znaczy tak żeby wszyscy płacili więcej a
    nie na papierze, w kraju gdzie prawie nikt nie ma pieniędzy. Coraz więcej
    lokatorów będzie miało zaległosci. Taki co będzie płacił z półrocznym
    opóźnieniem będzie traktowany jako sumienny najemca. Będą mieli jeszcze
    gorzej. Nowe przepisy ( bo na pewno jakieś unijne są) spowoduja większe
    wydatki związane z utrzymaniem kamienicy. Przy dużej ilości wolnych mieszkań
    zacznie sie robić konkurencja. Wielu z właścicieli kamienic po prostu podnie
    bo dotyczą ich takie same prawa rynku jak kupców, taksówkarzy czy
    przedsiębiorców. Trzeba bedzie na to poczekać jakiś czas, ale jest to
    nieuchronne. Proces już się zaczął. W Łodzi jest całkiem ładna kamienica.
    Doskonale zlokalizowana. Właściciel zaczął rozgrywki z lokatorami. Pozakręcał
    im media. Straszył i wytaczał procesy, również władzy. Efekt jest taki że
    budynek stoi pusty. Pies z kulawa nogą nic w nim nie wynajmie. On już sobie
    poprawił. Tomek

  • 12. Data: 2004-11-28 17:19:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomek <k...@o...pl> wrote:
    Trzeba bedzie na
    > to poczekać jakiś czas, ale jest to nieuchronne. Proces już się
    > zaczął. W Łodzi jest całkiem ładna kamienica.

    Sam to wymysliles?
    A widziales jaki jest glod mieszkan, ciagle niezaspokojony? To wez sie
    przejedz po takiej Warszawie czy gdzies indziej. To zobaczysz, ze twoje
    analizy rynku mieszkaniowego sa z gruntu rzeczy bledne.
    (czy jako lokate kapitalu uwzgledniles - i ze beda kupowac mieszkania
    ludzie z innych krajow?).

    Ogolnie wlasciciel moze podniesc cene o wiecej niz 10% od nowego roku - ale
    musi przedstawic dokladne wyliczenia skad sie biora takie podwyzki. Jesli
    lokator ma obiekcje - moze isc do sadu - a do tego czasu placic stare
    stawki. Znajac jednak nasze sady - to moze troche potrwac - dlatego
    wiekszosc i tak nie bedzie tak drastycznych podwyzek wprowadzac - chyba, ze
    moga oczekiwac, ze na wolnym rynku dostana wiecej. Czyli nie za rudere ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 13. Data: 2004-11-28 17:50:24
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > A widziales jaki jest glod mieszkan, ciagle niezaspokojony? To wez sie
    Właśnie nie widzę w Łodzi głodu mieszkań. W kamienicy w której mieszkam (
    prywatna) są 3 wolne mieszkania. Właściciel zaczął je remontować bo ma
    nadzieje że wyremontowane uda mu sie wynająć. Rok czasu stał wyremontowany
    przez miasto budynek. Ze starej kamienicy zostały tylko mury, wszystko jest
    nowe. Na głównych ulicach w sródmieściu w kazdym domu przynajmniej jedno
    mieszkanie jest wolne. Że nie wspomnę o całych pustych domach. Ostatni spis
    powszechny pokazał że jest w Polsce dużo wolnych mieszkań. Dlatego uwolnino
    czynsze. Pewnie są miasta gdzie trudno o mieszkanie. Ale ogólnie jest dużo
    wolnych. Tomek

  • 14. Data: 2004-11-28 21:42:14
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    p...@o...pl wrote:
    > Nie mozna, stosowac cen europejskich na wynajem mieszkan - trzeba je dostosowac
    > do naszych realiow. Choc w taki sposob, przez podwyzki i wymowienia wynajmu,

    Ależ nikt nie chce stosować cen europejskich. Gość ma kamienicę. Wynajmuje
    mieszkania. Wynajmie za tanio - mało zarobi. Wynajmie za drogo - niektórzy
    lub wszyscy się wyprowadzą i mało zarobi. Więc ustali taką cenę, przy której
    będzie miał najwyższy zysk. Jeśli kogoś nie stać, to się wyprowadza. Dopóki
    są chętni płacić więcej, to właściciel będzie wolał ich, niż dotychczasowych
    lokatorów. Co w tym dziwnego?

    Wyobraź sobie że masz samochód. Przed domem stoi kolejka ludzi chcących
    Ci zapłacić 100 zł za dzień jeżdżenia Twoim samochodem. A państwo każe
    Ci wypożyczać ten samochód Twojemu sąsiadowi po 3 zł za dzień. I jeszcze
    masz robić przeglądy, naprawiać usterki, płacić ubezpieczenie...
    Będziesz biadolić, że sąsiada nie stać na 100 zł dziennie? To niech
    sobie kupi trabanta.

    P.

  • 15. Data: 2004-11-29 10:57:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    p...@o...pl pisze:

> [...]
    > Czy wlasciciel moze zarabiac na dostawie mediow, np. wody?
    > Zalozmy ze 1m3 wody kosztuje 100% a wlasciciel pobiera za ta sama wode
    > 130%!? I jescze jedno, zgadzam sie z tym ze kamienice sa w oplakanym
    > stanie. W takim wrocily do prawowitych wlascicieli po latach
    > nieremontowania - kiedy byly w 'opiekunczych' rekach panstwa. I nalezy sie
    > remont, a na to trzeba pozyskac w jakis sposob srodki. Ale pojawia sie tu
    > pytanie o podwyzki, ktore beda niezasadnie wysokie? Ciekawe czy sady, a
    > pewnie takich spraw trafi do nich wiele, bedzie bral pod uwage zasadnosc

    Probujecie rozwiazac problemy ktore SAMI STWARZACIE..

    Podniesie o wiecej nie 10 % i co ?
    Bedzie sie oplacilo mieszkac ?
    no to mieszkaj..
    Nie bedzie sie oplacac to - zmien mieszkanie..

    60 lat po wojnie i nadal niektorzy nei moga sie przyzwyczaic ze
    to niejest "ICH MIESZKANIE" kwaterunkowe,
    ale ze sa "narzuconymi lokatorami"

    Co Cie obchodzi woda - ktora NIEJEST skladnikiem czynszu..

    DO MU SIEP OWOLI ROZSYPUJE wiec MA powod do podwyzki..

    Przkoonasz sie w sadzie...

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-11-29 11:00:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    p...@o...pl pisze:

    > Dobrze Washko, ze podkresliles w normalnym kraju!
    > U nas najlepiej zarabia sie na biednych emerytach...
    >
    > Taki wlasiciel powinien porozumiec sie z lokatorami, choc czasami jest to
    > niemozliwe, ale powinien probowac uzgodnic wysokosci podwyzek!?

    Cos ci sie w glowie poomieszalo...

    Jak ktos jest "biedny" to od tego niejest wlasciciel kamienicy,
    lecz instytucje charytatywne.
    Jak kogos nie stac na mieszkanie, to ma dwa wyjscia UCZCIWE..

    1. starac sie O POMOC
    2. zmienic miezkaniena tansze..

    Boguslaw

  • 17. Data: 2004-11-29 14:56:15
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lecz instytucje charytatywne.
    > Jak kogos nie stac na mieszkanie, to ma dwa wyjscia UCZCIWE..

    Dokładnie - jeśli kogoś nie stać na 70 m2 mieszkanie w centrum miasta, to
    powinien się wyprowadzić do 50 m2 mieszkania w blokowisku z lat dawnych,
    którego wynajem jest oczywiście tańszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko