    From: "Tomek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kamienicznika do sądu?
    Date: 28 Nov 2004 15:12:12 +0100

    > A sproboj popatrzec na to z drugiej strony ... jestes wlascicielem
    > kamienicy, a pieniedzy z czynszu ledwie starcza na biezace utrzymanie ..
    > a czesc lokatorow i tak nie placi, albo placi z opoznieniem ... co bys
    > zrobil jakbys mogl podniesc czynsz ?
    >
    > --
    > Krzysiek, Kraków, http://www.krzysiekpp.prv.pl/
    No to ja patrzę z innej strony. W przeciągu ostatnich kilkunastu lat ubyło
    sporo ludzi. Jedni wyjechali. Drudzu przenieśli sie do krainy wiecznych łowów.
    A przy okazji bociany zaczęły ten kawałek Ziemi omijać. Mieszkań zrobiło się
    do oporu. Dokąd właściciele kamienic mieli narzucony czynsz to byli pod pewną
    opieką państwa. Teraz zostali wpuszczeni na głęboką wodę. Nie da się podnieść
    skutecznie czynszu , skutecznie to znaczy tak żeby wszyscy płacili więcej a
    nie na papierze, w kraju gdzie prawie nikt nie ma pieniędzy. Coraz więcej
    lokatorów będzie miało zaległosci. Taki co będzie płacił z półrocznym
    opóźnieniem będzie traktowany jako sumienny najemca. Będą mieli jeszcze
    gorzej. Nowe przepisy ( bo na pewno jakieś unijne są) spowoduja większe
    wydatki związane z utrzymaniem kamienicy. Przy dużej ilości wolnych mieszkań
    zacznie sie robić konkurencja. Wielu z właścicieli kamienic po prostu podnie
    bo dotyczą ich takie same prawa rynku jak kupców, taksówkarzy czy
    przedsiębiorców. Trzeba bedzie na to poczekać jakiś czas, ale jest to
    nieuchronne. Proces już się zaczął. W Łodzi jest całkiem ładna kamienica.
    Doskonale zlokalizowana. Właściciel zaczął rozgrywki z lokatorami. Pozakręcał
    im media. Straszył i wytaczał procesy, również władzy. Efekt jest taki że
    budynek stoi pusty. Pies z kulawa nogą nic w nim nie wynajmie. On już sobie
    poprawił. Tomek