  • 1. Data: 2003-06-19 01:13:19
    Temat: KRUK to wielka lipa!!!
    Od: "eastwoo" <s...@p...fm>

    Siedziba tej firmy jest na worku zeszlorocznych kartofli, telefony odbiera
    niepelnosprawny inwalida 4 kategorii ,a jak im szkoda kasy na listy polecone
    niech sobie nosza listy w dziobie!!!
    Ludzie nie bojcie sie tej pseudofirmy. Zapytam wprost:
    CZY KTOS KIEDYKOLWIEK DOSTAL WEZWANIE DO SADU Z POWODU DZIALAN FIRMY
    WINDYKACYJNEJ? (chodzi mi o osoby fizyczne)????

    Odpowiedz moe byc tylko jedne: OCZYWISCIE NIE!!!!!

    A dlaczego?? Poniewaz zalozenie sprawy kosztuje grube pieniadze platne z
    gory i nie ma ZADNEJ gwarancji ze KRUK czy inna firma wygra sprawe... A w
    znakomitej wiekszosci sprawy by nie wygrala!!! Wezmy dla przykladu taka
    cyfre plus przy podpisaniu umowy podpisuje sie pseudoweksel ktory nie ma
    daty wystawienia!!! Czyli jest z mocy prawa NIEWAZNY!!!

    Tak ze ludzie nie pekajcie, oni tam maja wielki burdel, tak ze nawet jesli
    zaplacicie to i tak was beda nekac "z definicji" . A moze przyjada do domu??
    Tez o tym nie slyszalem ale proponuje wtedy wezwac policje juz oni zrobia z
    nimi porzadek!!!

  • 2. Data: 2003-06-19 06:41:49
    Temat: Re: KRUK to wielka lipa!!!
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Thu, 19 Jun 2003 03:13:19 +0200, "eastwoo" <s...@p...fm>
    wrote:

    > Odpowiedz moe byc tylko jedne: OCZYWISCIE NIE!!!!!

    a mi sie wydawalo że:

    1.w zwiazku z cala masa tak zwanych "drobnych długów" istnieje cos
    takiego jak postępowanie uproszczone (do 5kPLN) gdzie bardzo łatwo i
    tanio jest uzyskać wyrok który staje się automatycznie prawomocny w
    przypadku jeśli dłużnik nie wniesie w odpowiednim czasie odwołania.
    2.postępowanie toczy sie przed sadem wlasciwym dla siedziby firmy
    windykacyjnej z wykorzystaniem nieformalnych i w zasadzie niemozliwych
    do udowodnienia nieformalnych powiązań firmy windykacyjnej z
    pracownikami tamtejszego sądu
    3.firmy windykacyjne doliczają całkiem niemałe "koszty egzekucji" (na
    przykład 50% kwoty plus oczywiście odsetki które nie są wcale takie
    małe jeśli sprawa toczy się latami)
    4.firmy windykacyjne mają opracowane procedury których zadaniem jest
    dbanie o to aby wierzytelność się nie przedawniła, aby nie zostały
    popełnione błędy proceduralne, one żyją z tego że dłużnicy się
    opierają, przeciągają procedure itp. bo dług jest długiem który
    prędzej czy później trzeba będzie spłacić
    5.jeśli jest się młodym i wydaje się że się nie ma nic to należy
    pamiętać że w przyszłości będzie się chciało mieć stałą prace, coś
    swojego (dom, motor, samochód), albo trafi się jakiś spadek czy
    potrzeba wzięcia chociażby czegoś na raty i wtedy firma windykacyjna
    ma dłużnika.
    6.Intrum Justitia tez wysyła listami zwykłymi a sa firmą windykacyjną
    dzialajaca w wielu krajach, bardzo bogatą firmą która posiada
    opracowane do perfekcji wszelkie procedury.

    ...no ale widocznie strasznie się myle...

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea nie żyje POTS (59)8339018

  • 3. Data: 2003-06-19 09:47:23
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    futszaK wrote:
> [...]
    > tanio jest uzyskać wyrok który staje się automatycznie prawomocny w
    > przypadku jeśli dłużnik nie wniesie w odpowiednim czasie odwołania.

    A mi się wydawało, że każdy wyrok staje się prawomocny, jeśli dłużnik
    (czy kto inny) nie wniesie w odpowiednim czasie odwołania. :)
    Zresztą chyba chodzi Ci o postępowanie nakazowe lub upominawcze, bo
    uproszczone mimo wszystko aż tak się nie różni od zwykłego - trzeba
    doręczyć pozew, wyznaczyć rozprawę i wezwać strony itd.

> [...]
    > windykacyjnej z wykorzystaniem nieformalnych i w zasadzie niemozliwych
    > do udowodnienia nieformalnych powiązań firmy windykacyjnej z

    A na jakiej podstawie?

    > 3.firmy windykacyjne doliczają całkiem niemałe "koszty egzekucji" (na
    > przykład 50% kwoty plus oczywiście odsetki które nie są wcale takie
    > małe jeśli sprawa toczy się latami)

    I sąd je zasądza?

    > 6.Intrum Justitia tez wysyła listami zwykłymi a sa firmą windykacyjną
    > dzialajaca w wielu krajach, bardzo bogatą firmą która posiada
    > opracowane do perfekcji wszelkie procedury.

    I słusznie, to z reguły nie sprawy gospodarcze, nie ma obowiązku
    wzywania do zapłaty, nie trzeba tego udowadniać, równie dobrze mógłby
    przyjść od razu nakaz zapłaty.

    A jak zaczną działać rejestry dłużników...

    KG

  • 4. Data: 2003-06-19 22:34:52
    Od: "Hitower" <b...@i...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@W...irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > futszaK
    > Pl-Plus 601061867 Pl-Idea nie żyje POTS (59)8339018

    Gneralnie bzdury opowiadasz :)
    Gdyby to było takie proste to wszyscy by płacili.
    Mnie 2 firmy straszyły 2-3 lata i co? I nic! (w tym Intrum Justitia...
    podobno wg Ciebie taka mocna i światowa firma... LOL)

    Bujasz w obłokach, jesteś chyba teoretykiem a nie praktykiem.

    Kolegfa miał dziełalność, nie zapłacił za towar ponad 4000PLN, po 2 latach
    sprawa, nakaz zapłaty, komornik. I co? I nic! Jeszcze kilka miesięcy i minie
    3 lata od sądowego nakazu zapłaty i koniec, komornik może sobie odpuścić
    (zresztą już sobie odpuścił, od roku nie daje znaku życia)

    Nie wszystko jest takie proste jak Ci się wydaje.

    Pozdrawiam
    Hitower

  • 5. Data: 2003-06-19 23:37:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | 3 lata od sądowego nakazu zapłaty i koniec, komornik może sobie odpuścić
    | (zresztą już sobie odpuścił, od roku nie daje znaku życia)

    Ale coś mi się wydaje, że przedawnienie jest 10 lat.

    | Nie wszystko jest takie proste jak Ci się wydaje.

    A tu się zgodzę.

  • 6. Data: 2003-06-20 12:36:32
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > minie
    >
    > Ale coś mi się wydaje, że przedawnienie jest 10 lat.

    Tak jest. Od uprawomocnienia się orzeczenia przedawnienie liczy się od nowa
    i wynosi 10 lat. Każde wszczęcie egzekucji przerywa bieg przedawnienia, a po
    przerwaniu biegnie ono na nowo. Jak się ktoś uprze, to i za 200 lat będzie
    mógł dochodzić swych roszczeń.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2003-06-23 18:19:36
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003 00:34:52 +0200, "Hitower" <b...@i...pl> wrote:

    > Gneralnie bzdury opowiadasz :)

    i to oczywiscie upoważanie Ciebie do cytowania sygnaturki

    zmien program, dobre sygnaturke automatycznie wycinają

    > Gdyby to było takie proste to wszyscy by płacili.

    ci którzy zdają sobie sprawe to płacą, inni też zapłacą ale po pewnym
    czasie ale niestety z odsetkami

    > Mnie 2 firmy straszyły 2-3 lata i co? I nic! (w tym Intrum Justitia...
    > podobno wg Ciebie taka mocna i światowa firma... LOL)

    czekaj tatka latka...

    > Bujasz w obłokach, jesteś chyba teoretykiem a nie praktykiem.

    co to zmienia ???
    czy musze się przekonywać na własnej skórze żeby sobie uświadomić że
    długi trzeba spłacać ???