    From: "remeeq" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - ktoś wie po jakim czasie dadzą sobie spokój?
    Date: Wed, 22 Dec 2004 13:45:45 +0100

    Użytkownik "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:cq9t3v$50e$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > No właśnie nie specjalnie widzę, czemu miałoby tak być.

    Ano dlatego, że każda rata ma inny termin przedawnienia, inaczej są liczone
    odsetki od każdej raty itd. Jeśli umowa nie jest wypowiedziana, każda z rat
    staje się odrębnym roszczeniem. Ale w praktyce sądy i tak dają nakaz za
    całość nalezności, bo można przecież złożyć pozew o zapłatę dla wszystkich
    zaległych rat, a wierzytelność i tak przedawni się już wg nakazu czylipo 10
    latach. Inną sprawą jest, że sądy wydają nakazy zapłaty na sprawy
    przetermonowane. No i trzeba składac sprzeciwy ;-P