    From: <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - kradzież danych (osobowych? adresowych?)
    Date: Fri, 3 Feb 2006 11:00:18 +0000 (UTC)

    Ja mam podobny problem - raz po raz znajduję w swojej skrzynce na listy,
    listy a to od Kruka, a to od innej firmy egzekucyjnej, i mimo, że za każdym
    razem listy wrzucany jest do skrzynki "ZWROTY" z adnotacją, że taka osoba tu
    nie mieszka, to i tak pozostaje to bez efektu - jak wysyłali, tak wysyłają.
    Po telefonie do kruka, że tutaj taki pan nie mieszka - pani od "Kruka"
    zażądała dokumentu poświadczającego, że mieszkanie jest na nas. Ciekawe jakim
    prawem.

    > Niezbyt... Nie wiem, może nie mam racji, ale nie wierzę w to, że sąd wydaje
    > nakaz egzekucji (czy jak to się tam zwie) bez sprawdzenia kto tam jest
    > zameldowany i kto mieszka. Mam wielu znajomych którzy mieli sprawy
    > komornicze (sam też miałem) i jakoś z taką praktyką się nie
    > spotkaliśmy...Sugerujesz że sąd wystawia nakaz bez sprawdzenia prawdziwości
    > danych? Że komornik wpada z ekipą do mieszkania i rozwala zamki bez
    > sprawdzenia czy rzeczywiście mieszka tam dana osoba? Wybacz, ale to chyba
    > scenariusz amerykańskiego filmu klasy B...

    No właśnie, że nie sprawdza - dwa razy w drzwiach wetknięta była karteczka,
    od komornika (za każdym razem innego), że pan X.Y. zamieszkały pod tym
    adresem, ma się stawić w siedzibie komornika w takim i taki dniu, a jeżeli
    się nie zgłosi, to komornik przyjdzie pod wskazany adres w asyście polisji,
    wejdą do mieszkania, i zajmą wszystko, co ma jakąś wartość!!! PARANOJa wg
    mnie....
    Cóż, trzeba się było zwalniać z pracy, biegać po komornikach, pisać
    oświadczenia, dostarczyć umowę najmu (bo wynajmujemy mieszkanie), że pan X.Y.
    tutaj nie mieszka. Przepychanek co nie miara. A najlepsze jest to - na
    pytanie, czy nie mogą sprawdzić u administatora budynku, lub w spółdzielni
    (itp. itd.) czy rzeczywiście osoba wobec, której jest wszczęte postępowanie,
    mieszka pod danym adresem, padła odpowiedź, że "nie mają takiego obowiążku" -
    TO JEST DOPIERO ABSURD!!.